Firma IBM opublikowała na początku stycznia swój kwartalny raport dotyczący między innymi ruchu oraz sprzedaży online. Do zbierania danych IBM wykorzystuje narzędzie IBM Digital Analytics Benchmark, które jest platformą pozyskującą w czasie rzeczywistym informacje o transakcjach dokonywanych w Internecie (ruch ze Stanów Zjednoczonych).
Szczególnie ciekawe są wyniki dotyczące ruchu i sprzedaży z urządzeń mobilnych, która wzrosła w ostatnim kwartale 2013 o 10,3% w skali całego roku.
W porównaniu do podobnego okresu w 2012 roku, ruch z urządzeń mobilnych w ostatnim kwartale wzrósł aż o 40% i stanowi już ponad jedną trzecią całego ruchu w Internecie. Sama sprzedaż z urządzeń mobilnych w ostatnim kwartale to 16,6% całej sprzedaży online, a jej wzrost w stosunku do ostatniego kwartału 2012 roku wyniósł aż 46%.
Na wzrost ruchu i sprzedaży w kanale mobilnym mają wpływ następujące czynniki:
- lepszy dostęp do Internetu bezprzewodowego,
- szybsze łącza,
- lepiej zaprojektowane strony i aplikacje mobilne,
- sprzęt, z którego korzystamy.
Jak pokazuje raport, z tabletów pochodzi około 12,8% całego ruchu w Internecie, a smartfony generują 21,3% całego ruchu. Natomiast tablety – co wcale nie jest aż tak zaskakujące = górują nad smartfonami, jeżeli chodzi o sprzedaż. I tu tablety ponad dwukrotnie biją na głowę smartfony, osiągając 11,5% całej sprzedaży w Internecie, podczas gdy te drugie tylko 5%. Wytłumaczeniem może tu być fakt, że telefon, będąc bardziej poręczny, służy do szybkiego znajdowania informacji lub produktów, które szukamy. Natomiast tablet, który zapewnia większy obraz, a co za tym idzie, lepszą prezentację produktu i wygodniejsze poruszanie się po stronach, dzięki tym zaletom lepiej „sprzedaje”.
Zostając w temacie sprzętu, jak wiadomo już od dłuższego czasu, wiodącymi systemami operacyjnymi są Android oraz iOS i jak pokazują zebrane przez IBM dane, wyniki sprzedażowe dla urządzeń z systemem Android są wyraźnie słabsze niż w przypadku urządzeń z systemem iOS. Dla Androida udział w ogólnej sprzedaży online to wynik 2,6%, a dla iOS 12,7%. Również w przypadku średniej wartości zamówienia wygrana należy do urządzeń
z systemem iOS (115,42 dolara), podczas gdy dla urządzeń z Android to tylko 83,56 dolara.
IBM przedstawił również zebrane wyniki dotyczące wzrostu sprzedaży ogólnej, jak i mobilnej, z podziałem na poszczególne branże. Największe wzrosty w stosunku do podobnego okresu w 2012 roku zanotowały poniższe:
HIGIENA I ZDROWIE
wzrost ogólnej sprzedaży o 14,7%,
mobilnej o 81,7%.
ODZIEŻ
wzrost ogólnej sprzedaży o 10,2%
mobilnej o 54,4%
DOMY TOWAROWE
wzrost ogólnej sprzedaży o 62,8%,
a mobilnej o 49,6%.
ARTYKUŁY GOSPODARSTWA DOMOWEGO
wzrost ogólnej sprzedaży o 46,6%,
a mobilnej o 38%.
Źródła:
http://www-01.ibm.com/software/marketing-solutions/benchmark-hub/newyear.html
http://evigo.pl/ibm-sprzedaz-mobilna-wzrosla-o-46/