Lookbooki w Cartalo, czyli jak kreować pozytywne doświadczenia i przyciągnąć klientów.

Lookbooki pełnią funkcję portfolio lub katalogu nowej kolekcji, ale są tez świetnym narzędziem, aby przyciągnąć nowych klientów. W jaki sposób? Największą rolę odgrywa tutaj pozytywne doświadczenie użytkownika, które w coraz większym stopniu przesądza o decyzji zakupowej.

Mówi się, że tylko 25% sprzedaży stanowi sam produkt. Reszta to doświadczenie zakupowe, jakie kreujesz.

Za powyższą tezą przemawia popularność zakupów w social mediach. Określony styl życia staje się osią promocji marki. Emocje – to właśnie one sprzedają Twoje produkty (szczególnie, jeśli działasz w branży modowej), a stworzenie lookbooka najnowszej kolekcji pomoże Ci nawiązać oczekiwaną więź z użytkownikami.

Czym jest lookbook?

Przed erą e-commerce lookbooki funkcjonowały w postaci tradycyjnego, drukowanego magazynu, a każdy kolejny nakład prezentował najnowszą kolekcję. Warto więc pomyśleć o lookbooku jak o namiastce magazynu modowego. Obecnie większość lookbooków działa online i jest dostępna na stronie internetowej marki. Zazwyczaj jest to nieskomplikowany kolaż zdjęć, ale zdarzają się wersje bardziej kreatywne, a nawet interaktywne. Większość lookbooków znajduje się bezpośrednio w witrynie, co pozwala na rozszerzenie marketingu za pośrednictwem aplikacji mobilnej, mediów społecznościowych czy mailingu.

Stwórz lookbook swojej kolekcji w Cartalo

Istnieje kilka sposobów na to, aby włączyć lookbooki do strategii marketingowej sklepu. Łatwo konfigurowalny moduł lookbooków na platformie Cartalo,  pomoże Ci bez trudu tworzyć zestawienia swoich produktów w efektownych stylizacjach, które odzwierciedlają ideę marki. Dzięki temu nawiążesz silne relacje z użytkownikami.

1. Zainspiruj swoich klientów

Kupujący są w stanie obejrzeć każdą rzecz z osobna na podstronach produktowych sklepu, ale to lookbook pokaże Twoją kolekcję jako całość.

Dzięki kompozycji stylizowanych zdjęć możesz wykreować pełny „look”, na różne okazje lub z wybranym motywem przewodnim. Twój lookbook podpowie klientom, jakie elementy można nosić razem i w jaki sposób efektownie je zestawić.

Sukienki, spodnie, bluzki, odzież wierzchnia, obuwie, akcesoria, a nawet biżuteria – lookbook to coś więcej niż tradycyjna prezentacja Twoich produktów. To przewodnik po całej kolekcji, zbiór inspiracji i poradnik stylu w jednym. Większość lookbooków powstaje na białym tle, aby skupić uwagę na stylizacji. Jeśli chodzi o estetykę – minimalizm i wrażenie spójności stanowią solidną podstawę nie tylko do wyróżnienia się w tłumie, ale także do zdobycia lojalności klientów.

2. Podziel się historią Twojej kolekcji

Podziel się historią kryjącą się za Twoimi kolekcjami. Lookbook zawierający elementy storytellingu buduje lojalność i zaufanie – dwie rzeczy, których nie możesz kupić, a są ściśle związane z sukcesem Twojej marki. Świetna kolekcja to nie przypadkowy wybór ubrań, ale stojąca za nią idea lub sezonowy motyw przewodni. Klienci będą chcieli usłyszeć historię Twojej kolekcji – w Cartalo umożliwiają Ci to moduły tekstowe, który możesz dodawać i edytować, tworząc spójną kompozycję zdjęć i treści.

3. Buduj świadomość marki

Regularnie aktualizuj swoją ofertę produktową, tworząc nowe lookbooki, które pokażą ewolucję marki. Najpopularniejsze jest udostępnianie nowego zestawu zdjęć z każdym nowym sezonem, ale możesz kategoryzować swoje lookbooki na różne sposoby, na przykład według grup produktów na różne okazje. Bądź kreatywny w tworzeniu opisów produktów. Postaw na intrygującą treść, ale ogranicz ją do minimum. Opisy powinny przekazywać esencję Twojej kolekcji.

4. Zaangażuj kupujących

Aby w pełni wykorzystać potencjał lookbooków, upewnij się, że Twoje zdjęcia są najwyższej jakości. Nie ograniczaj się, możesz dodać tradycyjny zbiór zdjęć produktowych, które już posiadasz lub możesz je edytować np. w programie do tworzenia kolaży i uzyskać nowoczesny lookbook jak z Instagrama. Styl i docelowy wygląd lookbooka będzie determinować pułap cenowy Twoich produktów oraz określoną grupą odbiorców marki.

Dopasowany przekaz przyciągnie użytkowników do strony produktowej, a następnie zachęci ludzi do dzielenia się treściami lub do zapisu na listę mailingową.

5. Zwiększaj sprzedaż

Dzięki lookbookom zauważysz wzrost sprzedaży nie tylko dlatego, że zapewnisz doskonałą w odbiorze zawartość, która stanowi rozwinięcie stron produktowych, ale także ze względu na fakt, że sprzedajesz kompletny „look”, a nie tylko pojedynczy produkt. Inspirując się zakupami w social mediach, możesz skrócić ścieżkę zakupową i oznaczyć zdjęcia nazwą oraz ceną, a także ustawić przekierowanie do karty produktowej.

Poprawnie zaimplementowany w Twojej domenie lookbook może w znacznym stopniu przyczynić się do zwiększenia ruchu na stronie, stanowiąc wsparcie dla SEO. Upewnij się, że lookbook jest zoptymalizowany pod kątem wyszukiwania. Uzupełnij słowa kluczowe i umieść je w meta opisach, tagach tytułowych, nagłówkach i adresach URL.

 

Zobacz, jak łatwo możesz stworzyć lookbook w CMS-ie Cartalo.

  • W CMS-ie swojego sklepu wybierz moduł „Zawartość” i rozpocznij tworzenie lookbooka, dodając nową stronę tekstową.

  • Nazwij swój lookbook np.: Wiosna lato/2020.

  • Teraz możesz dodać wybrane zdjęcia i wypełnić pola tekstowe atrakcyjnymi opisami.

 

  • Wszystkie zdjęcia dopasujesz do odpowiedniej wielkości za pomocą narzędzia „Przytnij”.

  • Uzupełnij dane SEO. Ta sekcja wspiera pozycjonowanie Twojego sklepu.

  • Opublikuj swój lookbook ręcznie lub ustaw datę i godzinę w harmonogramie publikacji, aby zaplanować publikację automatyczną.
  • W każdej chwili masz możliwość podglądu kompozycji zanim ją opublikujesz i dowolnej edycji każdego elementu po opublikowaniu lookbooka.

Szukasz nowej platformy e-commerce? Dzięki Cartalo wygodnie zarządzasz swoją sprzedażą online, bo wszystko czego potrzebujesz znajduje się w jednym, funkcjonalnym panelu CMS: przetwarzanie zamówień i zwrotów, sprawna obsługa klientów, tworzenie raportów analitycznych i wiele więcej.

Zobacz nasze realizacje

 

Dodaj komentarz