Jak przygotować swój e-sklep na Black Friday?

Wielkimi krokami zbliża się Black Friday! W tym roku zakupowe szaleństwo przypada na 29. listopada. Statystyki pokazują, że już dwa tygodnie przed tym terminem rośnie zainteresowanie klientów zakupami w sieci. Dodatkowo Black Friday przypada na tydzień przed Mikołajkami. Dlatego już teraz należy zaplanować strategię i wykorzystać dni, w których tak wyraźnie zwiększa się sprzedaż.

Część z Was na pewno zaczęła już szykować się na tę okazję i myśleć o ofercie promocyjnej dla swoich klientów. Wspólnie z Wami chcemy wcześniej zaplanować działania zarówno w Google Ads, jak i Facebook Ads. Równoczesna promocja w kilku kanałach poprawi widoczność Waszej firmy w sieci i zwiększy konwersję.

Poniżej przedstawiamy zestaw informacji, które przygotowaliśmy na podstawie danych z poprzednich lat. Zobaczcie, jak skutecznie przygotować się do Black Friday.

Najczęściej stosowane oferty promocyjne na Black Friday:

Promocja na konkretny produkt lub kategorię produktów

Zróżnicowane rabaty na różne kategorie

Stały rabat na cały asortyment

Druga rzecz z dużym rabatem

Dodatkowy rabat dla zarejestrowanych

Darmowa wysyłka

Jak zaplanować działania w czasie?

Działania promocyjne na Black Friday przynoszą ogromne zyski, co potwierdzają lata poprzednie. To jedyny taki dzień w roku, kiedy peak zakupowy jest aż tak duży. Nie zapominajmy jednak, że ten trend zakupowy rozpoczyna się już kilkanaście dni wcześniej.

Konsumenci szukają wtedy inspiracji, dodają produkty do ulubionych i czekają na większe rabaty. Kampanie zaplanowane na ten okres powinny zatem bazować na osobnym budżecie. Pamiętajmy również, że Cyber Weekend obejmuje w tym miesiącu niedzielę niehandlową, co znacznie ogranicza sprzedaż stacjonarną w tym gorącym momencie.

Tym bardziej istotne będą Wasze działania w sieci. Sugerujemy również, aby rozpocząć komunikację marketingową dużo wcześniej ze względu na czas potrzebny na przetworzenie reklam i optymalizację kampanii oraz stabilizację stawek za kliknięcie. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy większy wpływ na przebieg kampanii i możemy sprawniej reagować na zmiany, co jest niemożliwe przy jednodniowej akcji.

PROTIP 1: W zeszłym roku najlepiej sprawdziły się akcje, które rozpoczęły się znacznie wcześniej niż Black Friday. W tym wypadku sugerujemy rozpoczęcie oferty promocyjnej od poniedziałku 25.11 i zakończenie w Cyber Monday 2.12.

Pamiętajcie, żeby przed Black Friday zadbać o:

PROTIP2: Nie przygotowałeś oferty specjalnej? Wciąż możesz zarobić więcej! Skieruj klientów do istniejących promocji, bo część z nich mimo braku dodatkowych obniżek i tak czeka na Black Friday z zakupem wymarzonego produktu.

 

Dodaj komentarz