Doświadczenia zakupowe klientów – wpływ na postrzeganie sklepu

Jednym z kluczowych aspektów dla każdego sprzedawcy jest zapewnienie klientom, którzy odwiedzają jego sklep, jak najlepszego doświadczenia zakupowego, niezależnie od branży i kanału sprzedaży. Z badań firmy Invesp wynika, że należy dostarczyć klientowi aż 12 pozytywnych doznań w kontakcie ze sklepem, aby nadrobić jedną wpadkę.

Poniżej przedstawionych jest kilka wniosków z przeprowadzonych badań:

  • Klient będzie cztery razy bardziej skłonny do rezygnacji z zakupów u nas i przejście do strony konkurencji, jeżeli trafi na problem już na poziomie obsługi klienta, niż w przypadku gdy taki problem napotka na etapie ceny lub samego produktu.
  • Konsumenci są również dwa razy bardziej skłonni opowiadać o złych doświadczeniach niż o tych dobrych.

Procent badanych klientów, którzy:

 

procent badanych

 

Według badanych najważniejsze składniki “dobrego doświadczenia zakupowego” to:

 

dobre doświadczenie zakupowe

 

Ankietowani najczęściej korzystają z pomocy za pośrednictwem:

korzystanie z pomocy

 

 

Źródła:

http://www.invespsoft.com/blog/ecommerce/great-customer-experience.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%253A+invesp+%2528Invesp%2529

http://evigo.pl/polowa-klientow-moglaby-wydawac-wiecej-w-e-sklepie/

http://www.freepik.com

Dodaj komentarz