Bonprix Hiszpania – Case Study

Bonprix to jeden z liderów na światowym rynku odzieżowym, którego celem jest oferowanie klientkom najnowszych trendów ze światowych wybiegów, na każdą kieszeń. Marka Bonprix ma swoja siedzibę w Hamburgu, ale działa międzynarodowo na szeroką skalę i posiada pięć marek własnych. Sklepy Bonprix są obecne w 29 krajach Europy, Rosji oraz Ameryce Północnej i Południowej. Bonprix należy do wiodących odzieżowych sklepów internetowych także w Polsce, gdzie  niezmiennie utrzymuje się na podium wśród takich graczy jak Eobuwie, Zalando i H&M. Bonprix to sklep ”Dla wszystkich prawdziwych kobiet, pragnących świetnie wyglądać i dobrze się czuć.”

Oferta marki kierowana jest do kobiet, które inspiruje różnorodność fasonów, a w ulubionym sklepie chcą znaleźć odzież w idealnej wersji dla swojej sylwetki i bez kompromisów w kwestii rozmiaru. Od lat, rzesze kobiet są wierne marce, której ubrania pozwalają  poczuć się sobą.

Czego potrzebował klient?

Celem nowej realizacji była ekspansja na rynek hiszpański. Projekt dotyczył uruchomienia całkowicie nowego sklepu Bonprix Hiszpania www.bonprix.es.

Z uwagi na satysfakcjonującą dla marki Bonprix jakość usług e-commerce, jakie dostarczamy od wielu lat – klient podjął decyzję o realizacji projektu właśnie z nami. Z racji posiadanego doświadczenia w  zakresie tworzenia nowych serwisów Bonprix i integracji ze specyficznymi dla tego klienta systemami zewnętrznymi, klient mógł liczyć na nasze wsparcie i doświadczenie na każdym etapie projektowym.

Bonprix to marka prowadząca rozbudowane akcje marketingowe,  dlatego nowy sklep miał umożliwiać łatwe zarządzanie promocjami i personalizacją contentu, w tym tworzenie dedykowanych landing pages.

Współpraca

Analiza przedwdrożeniowa projektu i pierwsze prace związane z warstwą front-end aplikacji rozpoczęły się w styczniu 2019 roku. Przed rozpoczęciem prac,  wykonaliśmy pełną analizę wymagań projektowych. Project Manager wspólnie z klientem i poszczególnymi członkami zespołu zgromadził wszystkie wymagania biznesowe i projektowe nowego serwisu. Dzięki temu, powstała szczegółowa specyfikacja projektu oraz schematy komunikacji, które stały się naszą bazą w pracy nad serwisem. Kluczowymi członkami zespołu projektowego, biorącego udział w realizacji projektu byli: Project Managerowie, Front-end i Back-end Developerzy, Specjaliści Quality Assurance oraz Administratorzy Systemów i Sieci.

Consulting

„Z uwagi na nasze doświadczenie w pracy z marką Bonprix,  byliśmy głównym źródłem wiedzy i doradcą klienta w zakresie rozwiązań dla Bonprix Hiszpania oraz oraz integracji, które są konieczne do przeprowadzenia z systemami klienta m.in. z system Product Information Management (PIM)” tłumaczy Kamil Olejniczak, Project Manager realizacji.

PIM to centralny system do zarządzania produktami i informacjami, automatyzujący proces wprowadzania nowych produktów do oferty sklepu. Najwięcej konsultacji zostało poświęconych na doprecyzowanie komunikacji za pośrednictwem przygotowanych po stronie klienta webserwisów do komunikacji ze sklepem – szczególnie w kluczowych miejscach w serwisie na ścieżce zakupowej oraz Myaccount i stronie logowania / rejestracji.

Realizacja

Większość pomysłów i funkcjonalności sklepowych została zaproponowana przez nas, a klient miał możliwość bieżącego dostosowywania wybranych funkcjonalności do swoich potrzeb. Największym wyzwaniem dla naszego zespołu było zaprojektowanie One Page Checkout, ścieżki zakupowej, która maksymalnie ułatwia i skraca proces zakupu. Strona kasy musiała zostać dostosowana do wszystkich  scenariuszy zakupowych.

„Zamiast składającej się z kilku zakładek ścieżki kasy, zastosowaliśmy One Page Checkout. Takie rozwiązanie ma na celu redukcję współczynnika porzuconych koszyków, a tym samym potencjalnie zwiększa konwersję sklepu” – tłumaczy Kamil Olejniczak.

Z uwagi na planowany rozwój serwisu oraz intensywne akcje marketingowe i oczekiwane w związku z nimi okresy zwiększonego ruchu, witryna musiała zapewnić dużą skalowalność. W tym celu zastosowaliśmy technologię CDN, od Akamai. To rozwiązanie pozwoliło nam zoptymalizować działanie witryny przez znaczne przyspieszenie ładowania się treści.

Ostateczny zakres projektu

  • Kluczem do sukcesu projektu była analiza przedwdrożeniowa i inteligentne dostosowanie strategii biznesowej do dostępnych narzędzi np. automatyzacja informacji o kategoriach i przydzielanych do nich produktów.
  • Sklep powstał w oparciu o technologie: Java oraz PHP
  • Część front-endowa serwisu jest całkowicie responsywna i dostosowana do obsługi mniejszych breakpointów na urządzeniach mobilnych
  • Przeprowadziliśmy dla klienta szkolenie z obsługi panelu oraz video-tutoriale ilustrujące w jaki sposób korzystać z poszczególnych narzędzi panelu.

E-commerce umożliwiający skalowalność

Implementacja nowej platformy Bonprix Hiszpania charakteryzuje się wyjątkową skalowalnością i gotowością do obsługi dużej ilości zamówień oraz do zarządzania szerokim asortymentem. Bonprix koncentruje się na ekspansji międzynarodowej, a dzięki nowej platformie ecommerce marka pojawiła się kolejnym rynku europejskim. Co więcej, dzięki elastyczności wykonanego narzędzia, w przyszłości firma może rozwijać swoją platformę dodając nowe funkcjonalności, które ułatwią  rozszerzanie oferty o nowe kolekcje i pozwolą usprawniać wydajność pracy. Kolejnym krokiem naszej współpracy będzie przygotowanie aplikacji mobilnej sklepu.

 

Dodaj komentarz