„Będzie Pan zadowolony”, czyli Google AdWords

„Google jaki jest, każdy widzi…”. Ta parafraza pewnego słynnego powiedzenia doskonale oddaje popularność, jaką cieszy się powyższa wyszukiwarka.

Oprócz niemalże nieograniczonych możliwości wyszukiwania informacji, oferuje użytkownikom szereg narzędzi pomocnych w promocji swojej firmy. Nie każdy jednak wie, jaki potencjał marketingowo – sprzedażowy w sobie kryją.


W związku z tym zapraszamy do zapoznania się z cyklem artykułów dotyczących szeroko pojętej użyteczności produktów Google w skutecznym promowaniu biznesu w sieci.

Pozycjonowanie, linki sponsorowane… jak pokazuje historia i doświadczenie, nadal wielu użytkowników myli te pojęcia, używając ich wymiennie. Stąd też idea poniższego cyklu.

Dla jasności przypominamy: AdWords, czyli popularne linki sponsorowane, to narzędzie do reklamowania i prezentowania stron internetowych na wyróżnionych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Podstawowym warunkiem uruchomienia kampanii jest posiadanie domeny (strona, sklep internetowy, blog etc.).

Program skierowany jest do osób, które pragną pozyskać nowych klientów, zwiększyć sprzedaż, ale także umocnić wizerunek marki na tle konkurencji lub zaistnieć w przestrzeni internetowej.

Aby uruchomić kampanię AdWords, należy wybrać najważniejsze dla nas słowa kluczowe określające branżę, w której działa firma, produkty w asortymencie lub oferowane usługi. Następnie podzielić je na odpowiednie grupy tematyczne i poszczególne kampanie. Niezwykle użyteczny w rozpoczęciu przygody z Adwords jest poradnik opracowany przez Google. Szczegółowo opisuje on kolejne kroki, jakie należy wykonać, aby rozpocząć działanie.
Dla tych, którym brak czasu czy też wiedzy do odpowiedniej optymalizacji ustawień kampanii, istnieje możliwość powierzenia jej profesjonalnym firmom reklamowym.

Google AdWords to program, który daje możliwość prezentowania w sieci oferty swojej firmy, przypomnienia
o sobie klientom. W przeciwieństwie do pozycjonowania organicznego (SEO) umożliwia niemalże natychmiastową widoczność, przynosząc tym samym szybsze efekty finansowe/ wizerunkowe. Istotną zaletą produktu jest dotarcie do ściśle wybranej przez użytkownika grupy docelowej. Za pomocą odpowiednich ustawień i parametrów określa on czas, w jakim jego reklama się pojawia oraz lokalizację (czyli jaki zasięg terytorialny będzie miała kampania).

Przy planowaniu działań warto zwrócić uwagę na zawartość strony, która ma być promowana. aby kampania poprawnie działała, witryna powinna być nasycona hasłami kluczowymi, wplecionymi w tekst. Ważne jest również, aby sama treść była niepowtarzalna i często aktualizowana (tyczy się to całej strony). Wg Google wartościowa witryna to również taka, która może poszczycić się dużą aktywnością użytkowników. Warto więc śledzić ich zachowania podczas odwiedzin, chociażby za pomocą produktu Google Analytics (o nim w kolejnym artykule).

Skonkretyzowanie grupy odbiorców reklamy oraz rynku działania (lokalny/ krajowy/ międzynarodowy) ściśle przekłada się na pozyskanie realnego klienta.

Rezultaty kampanii mierzone są już z poziomu konta AdWords. Po sprecyzowaniu i bieżącej optymalizacji konkretnych celów sprzedażowych warto sprawdzić, w jakim stopniu zostały one zrealizowane i jak podjęte działania przełożyły się na konwersję. Dostępne dane to m.in. czas, jaki użytkownicy spędzali na stronie, które słowa kluczowe zadziałały sprzedażowo,
czy też po jakich hasłach nieuwzględnionych w kampanii strona została wyświetlona i odwiedzona.

Google AdWords to program niezwykle praktyczny w strategii promocji marki w sieci. Oprócz podniesienia konwersji na stronie i wzrostu współczynnika sprzedaży może pełnić rolę wizerunkową. Niezaprzeczalnym atutem jest możliwość przeznaczenia na działania dowolnego budżetu, dopasowanego do zasięgu i rozmiarów kampanii.

Mówiąc o użyteczności nie sposób pominąć efektów, jakie daje połączenie konta Google Adwords z Analytics. Taki mariaż pozwala na uzyskanie niezwykle szczegółowych i dokładnych danych o wizytach na stronie internetowej, konwersji, użytkownikach. Jest też kamieniem milowym w procesie optymalizacji kampanii.

Wiemy już co, jak i z czym. Pozostaje nam tylko rozstrzygnąć,
czy sami zostaniemy „generałem tej kampanii”, czy też powierzymy ją profesjonalistom.

Rozpocznij więc przygodę z narzędziami Google i…przeczytaj kolejny artykuł 🙂

W kolejnej części:

„Analizuj, optymalizuj, zarabiaj. Analizuj…”. Rzecz o Google Analytics

stopka

Dodaj komentarz