Strefa Marek Allegro jako dodatkowy kanał sprzedaży

Od czego zależy sukces biznesowy?

Od nienagannej jakości produktów, konkurencyjnych cen, kreatywnej kampanii reklamowej? Oczywiście tak, ale  to tylko środki do osiągnięcia faktycznego celu zbliżającego firmę do sukcesu, którym jest pozyskanie klientów. To ich zainteresowanie i zachowania rynkowe ostatecznie przesądzają o sprzedaży, a więc – zyskach dla firmy.

Internet oferuje barwny wachlarz możliwości, które pozwalają docierać do coraz szerszej grupy odbiorców. Reklamy w postaci bannerów graficznych na znanych serwisach, wysyłanie newsletterów promujących produkty, zaistnienie w popularnych mediach społecznościowych… Sposobów jest wiele. Metoda, o której chciałabym dziś opowiedzieć, łączy ze sobą działanie o charakterze promocyjnym („niech będzie o nas dużo i wszędzie!”) oraz sprzedażowym. Jest to uruchomienie dodatkowego kanału sprzedaży.

Obok działań związanych z prowadzeniem sklepu internetowego, warto podjąć wyzwanie równoległego ofertowania na innych serwisach. Klienci robiący zakupy online często mają swoje przyzwyczajenia, z których niechętnie rezygnują. Zaglądają tylko do znanych sobie miejsc w sieci i nie odczuwają potrzeby dokonywania zakupów gdzie indziej, zwłaszcza jeżeli oferta „ich” serwisu jest dość bogata.

Czas działać!

Mając tę wiedzę i znając potrzeby dzisiejszego rynku, wyszliśmy z inicjatywą do naszego Klienta bonprix, prowadzącego jeden z największych polskich sklepów internetowych www.bonprix.pl. Zaproponowaliśmy mu wdrożenie nowego kanału sprzedaży, a na cel obraliśmy – biorąc pod uwagę upodobania klientów – najpopularniejszy polski serwis aukcyjny  Allegro.pl.

Sklep bonprix, dzięki rozpoznawalności swojej marki, miał możliwość dołączenia do grona producentów w Strefie Marek Allegro, do którego należą również takie firmy jak między innymi: Big Star, Zelmer, Astor, Wólczanka czy Yves Rocher.

Jak podaje samo Allegro,Strefa Marek jest przestrzenią, w której światowe marki prezentują swoje produkty w 8 różnych kategoriach. […] Sprawia, że markowe produkty prezentowane są na Allegro w sposób uporządkowany, a użytkownicy mogą szybko i łatwo odnaleźć produkty bez konieczności przedzierania się przez długie listy ofert”.

Strefie Marek przypisywane są takie metaforyczne określenia jak „alejka butików”, w kontraście do „targu pełnego straganów”, czyli ogółu ofert na serwisie Allegro. Taki wizerunek zachęca do tego, by zaistnieć w tym miejscu w sieci.

dotarcie do klienta

Jaki cel postawiliśmy sobie przy realizacji tego projektu?

W sprzedaży wielokanałowej bardzo istotna jest kwestia efektywności zarządzania wszystkimi kanałami. „Efektywny” to pozyskujący największe zyski przy jak najmniejszych nakładach. W tym przypadku te nakłady to czas, jaki trzeba poświęcić na bieżącą obsługę dodatkowego kanału sprzedaży.

Dlatego podczas projektowania automatyzacja stanowiła jedną z kluczowych wytycznych. Wdrożona przez nas integracja zapewnia automatyczną wymianę danych, wykluczając praktycznie konieczność obsługi manualnej.

Wprowadzony system samodzielnie czuwa nad bieżącym wznawianiem ofert oraz wystawianiem nowych. Wszelkie dane o produktach budowane są wyłącznie na podstawie informacji, które w swojej bazie serwisu klasycznego ma już nasz Klient. Wszelkie jej aktualizacje, np. zmiany cen produktów, są monitorowane przez stworzone przez nas mechanizmy, a następnie automatycznie wprowadzane w ofercie na Strefie Marek.
Automatyzacji podlega także przyjmowanie zamówień i eksportowanie ich do systemu Klienta, dzięki czemu ich realizację może prowadzić równolegle z zamówieniami z serwisu klasycznego. System pomaga też przy obsłudze modułu Komentarzy Allegro, zezwalając na ich samoistne wystawianie w odpowiedzi na komentarz Kupującego.

Tak zaprojektowana integracja pozwala sprowadzić do minimum nakłady pracy Klienta na obsługę kanału sprzedaży w obszarach, które obsługują wdrożone mechanizmy. Dodatkowej uwagi wymagają głównie kwestie związane z bieżącą obsługą użytkowników i realizacją zamówień.

Mission completed!

Ze względu na ogromną ofertę sklepu bonprix.pl, jej integracja była prawdopodobnie największą w całej Strefie Marek. Na aukcjach oferowanych jest aktualnie ponad 85 tysięcy produktów. Wdrożenie obsługi tak dużej ilości ofert stanowiło nie lada wyzwanie, które bez wahania podjęliśmy i doprowadziliśmy do pomyślnego zakończenia projektu.
Pojawienie się bonprix na Allegro przyczyniło się do pozyskania przez firmę do tej pory wielu nowych klientów, którzy nigdy nie dokonywali zakupów w serwisie klasycznym.

Strefa Marek Allegro stała się dodatkowym kanałem sprzedaży, którego głównym celem jest docieranie do odbiorców, którzy nie zaglądają w inne zakamarki sieci niż te, które już dobrze znają. Nie przynosi on znaczącego dla tej marki procentu obrotów, lecz umożliwia zaprezentowanie jej oferty  tym użytkownikom, którzy mogliby nigdy do niej nie dotrzeć. Dlatego nawet w przypadku, gdy nie zdecydują się na złożenie zamówienia, stanowi to niezaprzeczalną wartość o charakterze promocyjnym.

Dodaj komentarz