Social media – dla kogo?

Obecność w social media jest obowiązkowa. Wszyscy powinni mieć profil na Facebook’u. Każdy działa w social mediach, my też powinniśmy – z takimi opiniami spotykamy się dość często podczas codziennej pracy z klientami, jednak czy takie myślenie jest słuszne? Obecność w social mediach może przynieść spore korzyści firmie i zbudować jej silny wizerunek w Internecie. Bez względu na charakter prowadzonej działalności, warto inwestować w ten kanał promocji. Należy jednak pamiętać, że aby social media przyniosły korzyści, należy wybrać odpowiednie kanały promocji i dopasować swoją komunikację do rodzaju działalności.

Dla kogo są social media?

Nie można jasno wskazać, które firmy powinny działać w social mediach. Wybór kanałów oraz ich możliwości są tak szerokie, że każdy może znaleźć formę odpowiednią dla własnej firmy. Sektor B2B z pewnością wykaże większe zainteresowanie promocją w serwisie LinkedIn czy Twitter, z kolei branża FMCG szerzej wykorzysta możliwości Facebooka lub Instagrama. Skuteczność działań w dużej mierze uzależniona jest od wybranych kanałów. Podejmując działania w social media nie warto skupiać się jednak na jednym kanale promocji. Jedynie poprzez testowanie i sprawdzanie komunikacji będzie można znaleźć najbardziej korzystne działania. Nie ma jednak znaczenia wielkość firmy czy rodzaj oferty. W social mediach mogą promować się zarówno małe, lokalne firmy, jak i ogromne korporacje.

Media społecznościowe – korzyści

Odpowiednio prowadzony marketing w mediach społecznościowych może przynieść firmie szereg korzyści. Wykorzystanie promocji w social mediach pozwoli:

  • Zwiększyć rozpoznawalność marki w Internecie
  • Utrzymywać stały kontakt z klientami marki i prowadzić komunikację dwustronną, poznając jednocześnie opinię na temat swojego produktu lub firmy
  • Zwiększyć liczbę odwiedzin strony www
  • Budować relacje z nowymi i obecnymi klientami
  • Docierać z przekazem do szerokiej grupy użytkowników

Wszystkie wymienione korzyści sprowadzają się do najważniejszej rzeczy – rośnie zainteresowanie Twoją firmą, co w przyszłości może przełożyć się na finansowe korzyści. Jednak sama obecność w social mediach nie wystarczy. Konieczne jest właściwe planowanie działań i strategia, która nie tylko przykuje uwagę użytkowników, ale także ich zaangażuje. Decydując się na prowadzenie działań w social mediach trzeba mieć też na uwadze, że nie zawsze możemy spotkać się z jedynie pozytywnymi opiniami. Firmy muszą być gotowe na sytuacje kryzysowe i negatywne komentarze.

Jak zacząć promocję w social mediach?

Promocja w social mediach może bardzo pomóc, ale i bardzo zaszkodzić, dlatego tak istotne jest planowanie działań jeszcze przed ich rozpoczęciem. Wybór odpowiednich kanałów i zaplanowanie strategii działań jest podstawą do rozpoczęcia wszystkich działań, wykorzystujących media społecznościowe. Nie wiesz jak zacząć? Interesuje Cię promocja w social mediach? Skontaktuj się z nami na stronie https://www.media4u.pl/e-marketing/social-media/

Dodaj komentarz