Ruch w sieci. Gdzie najchętniej kupujemy?

W październiku 2013 roku liczba polskich internautów wynosiła ponad 21 milionów,
z czego, jak pokazują dane z Gemiusa, ponad 16 mln odwiedza strony
oferujące zakupy w sieci.

Liczba odwiedzających sklepy w 2013 roku jest o 20% większa niż w roku 2012.
Gemius dokonał analizy ruchu w sieci. Pod uwagę zostały wzięte (dane z października 2013):


Wśród mężczyzn najpopularniejsze są aukcje internetowe, wśród kobiet e-sklepy – wynika z analizy firmy badawczej Gemius. W przypadku dwóch pierwszych jest to wzrost o jedną piatą w stosunku do tego samego miesiąca w 2012 roku.W przypadku zakupów grupowych nastąpił spadek o jedną piatą w stosunku do roku 2012.

Jak twierdzi Mateusz Gordon, ekspert firmy Gemius, „w kolejnych miesiącach możemy się spodziewać, że sklepy internetowe będą przyciągać większą uwagę e-konsumentów niż serwisy aukcyjne”.

Zdaniem Mateusza Gordona wynika to z trendu, jaki obserwujemy na polskim rynku e-commerce, gdzie coraz więcej sklepów podejmuje działania, aby budować rozpoznawalność swojej marki, co sprzyja zwiększaniu się zaufania i pozyskiwaniu lojalności klientów.

 

LICZBA INTERNAUTÓW, KTÓRZY ODWIEDZAJĄ
STRONY OFERUJĄCE E- ZAKUPY
(źródo: Megapanel PBI/Gemius, październik 2012 vs 2013)

Nie ma rozróżnienia, która z płci w większym stopniu korzysta z zakupów w sieci. Zakupy online są popularne zarówno wśród kobiet, jak i wśród mężczyzn. Kobiety bardziej preferują sklepy internetowe (6,8 miliona kobiet), a mężczyźni wolą aukcje internetowe (6,4 miliona mężczyzn). Ponadto jeżeli chodzi o zakupy grupowe, to są one bardziej popularne wśród kobiet (1,6 miliona kobiet).

KOBIETY I MĘŻCZYŹNI NA STRONACH
OFERUJĄCYCH E-ZAKUPY
(źródo: Megapanel PBI/Gemius, październik 2012 vs 2013)

Źródła

http://www.gemius.pl/pl/aktualnosci/2014-01-16/01

http://www.freepik.com

Dodaj komentarz