Rozwiązania IT w branży beauty

W branży beauty coraz częściej wprowadza się specjalistyczne programy, które pozwalają na usprawnienie pracy salonu i łatwiejsze zarządzanie bazami danych. Poznaj 5 najważniejszych zalet nowoczesnych rozwiązań IT na przykładzie aplikacji Gabi.net.

W obliczu ciągłego rozwoju technologii i szerokiego dostępu do informacji każdy biznes musi na bieżąco aktualizować swoją ofertę i dostosowywać ją do nowych potrzeb rynkowych. Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań z branży IT jest działaniem niezbędnym w czasach zmierzających ku szybkości, prostocie obsługi i pełnej mobilności. Na podstawie własnych badań zaobserwowaliśmy potrzebę zmian również w obszarze branży beauty, której tempo wzrostu wynosi 2 procent rocznie[1]. Oprócz jakości świadczonych usług i wykwalifikowanego personelu na sukces salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego składają się też inne ważne czynniki takie jak poziom obsługi oraz sposoby zarządzania firmą. Wśród rosnącej liczby salonów spełniających najwyższe standardy konkurencyjność budowana jest na polu relacji z klientami i oferowanych rozwiązań wychodzących naprzeciw współczesnym realiom. Tryb „życia w biegu” generuje masę nowych potrzeb – m.in. możliwość rezerwacji wizyt o każdej porze dnia, za pomocą kliku kliknięć czy bycie na bieżąco ze wszystkimi nowościami oraz promocjami w salonie bez konieczności ciągłego śledzenia oferty danego miejsca.

Aplikacja Gabi.net jako wyjście naprzeciw potrzebom rynku

Era papierowych kalendarzy w salonach beauty powoli dobiega końca. Długopis i notes ustępują miejsca alternatywnym, bardziej nowoczesnym i przyjaznym rozwiązaniom. Są nimi m.in. aplikacje do zarządzania kalendarzem w wersji online. Właśnie takim systemem może pochwalić się Media4U – stworzona kilka lat temu aplikacja Gabi.net (https://www.gabi.net.pl/) jest autorskim pomysłem dedykowanym branży beauty. Program ten stanowi połączenie elektronicznego kalendarza z platformą do zarządzania. Dostęp do zasobów możliwy jest przez przeglądarkę www z każdego miejsca na świecie i na każdym urządzeniu mobilnym. Wszyscy pracownicy danego salonu mogą równocześnie korzystać z tego samego terminarza, ale nie każdy musi mieć przydzielone uprawnienia do jego modyfikacji. Dane klientów niezbędne do rezerwacji wizyty gromadzone są w jednym miejscu w formie bezpiecznej bazy, pozwalającej na łatwe wyszukiwanie na podstawie obranych parametrów.

„Codzienne zabieganie, życie w pośpiechu oraz rosnące wymagania klientów spowodowały, iż zaczęłam szukać narzędzi, które pomogłyby mi w zarządzaniu firmą. Jest to wygodne, nie muszę ze sobą dźwigać kalendarza. Gdy chcę powrócić do historii wizyt danego klienta, nie muszę kartkować księgi od początku roku. Pamięć jest ulotna, zatem warto trzymać takie informacje w miejscu, do którego jesteśmy w stanie zajrzeć zawsze i wszędzie.” – przyznaje pani Beata, właścicielka salonu kosmetycznego w Łodzi.

Aplikacja zintegrowana jest z portalem zapiszsie.com (https://www.zapiszsie.com/), gdzie klienci mogą rezerwować wizyty online o każdej porze dnia i wybierać usługi spośród szerokiej bazy firm z obszaru branży beauty. Poza tym program pozwala na automatyczne wysyłanie powiadomień do klientów o nadchodzącej wizycie w formie smsów lub emaili, co przy okazji redukuje ilość przepadających wizyt i luk w kalendarzu. Równie istotną funkcję aplikacji stanowi możliwość tworzenia kampanii marketingowych kierowanych do wybranej grupy odbiorców. Na specjalne okazje można bezpośrednio przez panel użytkownika przygotować i wydrukować bony oraz zaproszenia dla klientów. Gabi.net udostępnia również osobom zarządzającym salonem panel statystyk i raportów – program automatycznie sprawdza obrót i naliczanie prowizji.

System oszczędza czas pracy managera, rozliczając pracowników z wykonanych zabiegów, czasu pracy, efektywności  w  sprzedaży  produktów detalicznych. Wszystkie te prace, które pochłaniały wiele czasu, są dostępne za jednym kliknięciem. Właściciel w dowolnym miejscu z dostępem do Internetu kontroluje pracę salonu.” – mówi pani Agnieszka, właścicielka salonu SPA w Częstochowie.

5 korzyści z wdrożenia rozwiązań IT w branży beauty:

  1. Są wielofunkcyjne i opłacalne: dzięki wprowadzeniu jednego rozwiązania uzyskujemy dostęp do różnych funkcjonalności w niskiej cenie. Aplikacja Gabi.net łączy w jednym systemie terminarz wizyt, bazę klientów i usług, magazyn produktów, statystyki oraz komunikator sms/email.
  2. Ułatwiają zarządzanie salonem: manager lub właściciel ma pełną kontrolę nad sprawami salonu z każdego miejsca na świecie i 24h/7 – wystarczy tylko urządzenie mobilne z dostępem do Internetu. Zdalnie może wprowadzać zmiany w grafiku pracowników, cenniku usług czy terminarzu wizyt.
  3. Zwiększają obrót: dane statystyczne generowane na bieżąco w aplikacji pozwalają na analizę oferty pod względem jej atrakcyjności w czasie rzeczywistym. Dzięki wiedzy o najczęściej wybieranych usługach (i odwrotnie) manager salonu może dostosowywać ofertę do potrzeb swoich klientów.
  4. Redukują puste przebiegi: dzięki funkcji powiadomień klienci rzadziej zapominają o umówionych wizytach, a w razie nagłej sytuacji na czas je odwołują. Procent anulowanych wizyt maleje, a wraz z nim wzrasta efektywność pracowników oraz obrót salonu.
  5. Budują przewagę konkurencyjną: w czasach, gdy trwałe relacje z klientami stoją na drodze do sukcesu biznesu, możliwość komunikacji jest jedną z najważniejszych funkcji nowoczesnych rozwiązań. Informowanie swoich klientów o specjalnych okazjach, przypominanie im o cyklicznym zabiegu i nagradzanie rabatami to tylko kilka sposobów na dobry marketing w salonie.

Warto samodzielnie sprawdzić co możemy zyskać korzystając z bezpłatnego demo. Aby je otrzymać wystarczy się zarejestrować na https://www.gabi.net.pl/. O tym, że warto świadczą przyznane aplikacji nagrody np. tytuł THE BEST BEAUTY INNOVATION  z 2018 roku. Autorem aplikacji jest Media4U.

[1] Raport o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017, 15 lat rozwoju pod redakcją Łukasza Lipińskiego, Warszawa 2017.

Dodaj komentarz