Remarketing Google

article_google-tag-manager
Czy zwróciliście uwagę na to, że gdy zaczniecie interesować się danym tematem i oglądać strony www nagle cały Internet prezentuje Wam oferty odwiedzanych sklepów? Jeżeli ciągle napotykasz na reklamy odwiedzanych sklepów, wiedz, że marka się Tobą interesuje! Za wyświetlanie banerów lub treści reklamowych odwiedzanych stron, odpowiada remarketing, czyli reklama śledząca. Jest to możliwe dzięki ciasteczkom, które zostają w przeglądarce po obejrzeniu danej witryny. Dzięki temu właściciel strony internetowej lub sklepu może kierować reklamę właśnie do Ciebie. Remarketing to jedna z najbardziej skutecznych kanałów reklamowych Google AdWords, który nie musi opierać się jedynie na prostych banerach reklamowych. Poniżej przedstawiamy możliwości, jakie daje remarketing Google AdWords!

Banery

To oczywiście najprostsza i najbardziej popularna forma reklamy. Wystarczy przygotować kreacje graficzne zgodne z wytycznymi Google, dotyczącymi formatu plików, wymiarów oraz wagi. Mogą to być statyczne grafiki w formacie jpg lub zaawansowane animacje html5. Samych rozmiarów mamy do dyspozycji 18. Oczywiście, każdą grafikę należy przygotować pod daną branżę, powinna być spójna z wyglądem strony internetowej oraz odwoływać się do treści witryny.

Remarketing Dynamiczny

Jest to opcja zarezerwowana dla określonych rodzajów witryn: sklepów internetowych, hoteli, linii lotniczych etc. W przypadku tego typu reklamy na grafikach przedstawione są konkretne produkty, które oglądał użytkownik. Grafiki one dynamicznie zmieniane, w zależności od użytkownika. Od nas zależy jednie wybór jednego z gotowych szablonów reklamy i dopasowanie go pod wygląd witryny lub przesłanie własnych szablonów. Oczywiście, aby produkty mogły być widoczne na banerach, muszą zostać wysłane do konta Merchant Center i tam zaakceptowane przez Google, a ciasteczko powinno zawierać informacje o tym, które z produktów i kategorii widział klient.

RLSA

RLSA to nic innego jak remarketing w wyszukiwarce. Jak to wygląda w praktyce? Otóż do adresatów naszych list remarketingowych możemy kierować inne reklamy, w innych stawkach i z innym kierowaniem niż dla nowych użytkowników witryny. Tak, mówimy o reklamie linków sponsorowanych AdWords w wyszukiwarce Google. RLSA wykorzystać możemy również w działaniach w Zakupach Google. Przykładowo, użytkownik, który zna już naszą witrynę, skierowany zostanie do zakładki ze specjalną ofertą a reklama, którą zobaczy w wyszukiwarce, poinformuje go o specjalnym rabacie. Żebyśmy mieli pewność, że komunikat zostanie przez naszego klienta zobaczony, podniesiemy stawkę za kliknięcie.

GSP, YouTube

Listy remarketingowe możemy używać również w reklamach kierowanych na Gmailu oraz YouTube. Dodatkowo, jeśli posiadamy bazę newsletterową, maile zarejestrowane w domenie gmail.com mogą posłużyć do dodatkowego kierowania reklam dla użytkowników tych adresów. Czyli, jeśli ktoś zdecydował się pozostawić w naszej bazie swój adres, może zobaczyć jako reklamę film promujący specjalną ofertę a na swojej poczcie, poza tradycyjnym newsletterem, otrzyma dodatkowo promowaną ofertę naszej firmy.

Opcje kierowania

Jak można zauważyć, po za wykorzystywaniem ciasteczek (czyli zapisanej informacji o wizycie na stronie), do kierowania niektórych formatów reklamy, dodatkową opcją jest wykorzystanie adresów e-mail. Same ciasteczka, również dają możliwość dzielenia na odpowiednie grupy czyli listy remarketingowe. Standardowo są to wszyscy użytkownicy witryny. Analizując jednak ruch na serwisie, od razu można zauważyć pewne prawidłowości w zachowaniu klientów. Mamy przecież osoby, które wchodzą na naszą stronę i od razu z niej wychodzą, są użytkownicy, którzy dokonują zakupu (lub w inny sposób realizują makro konwersję), są też osoby, które przeglądają konkretne podkategorie czy wykonują inne mikro konwersje. Znajdując punkty wspólne, możemy posegregować nasze listy remarketingowe. Warunkiem jest jednak to, by na liście znalazło się minimum 100 unikalnych użytkowników lub 1000 adresów email. Podział na listy jest bardzo istotny z uwagi na dostosowanie stawek i metod dotarcia do klienta. Jeśli wiemy, że nasze produkty kupuje się stosunkowo często, przeznaczyć powinniśmy wysoki budżet na aktywizację stałych klientów. Podobnie, duży nacisk powinniśmy kłaść na osoby porzucające koszyki. Inne reklamy pokazać należy dla kogoś kto oglądał buty damskie a inne dla osoby szukające kurtek męskich. Zagwarantuje to poprawną i skuteczną optymalizację działań.

Jak widać temat jest mocno rozbudowany a im większy ruch przyjmuje nasz serwis, tym więcej uwagi należy poświęcić na odpowiedni podział list remarketingowych i sosowanych do nich form reklamy. Zagwarantuje to duży zwrot z wydawanych środków na reklamę. Pamiętajmy, że najdroższym jest pozyskanie nowego klienta. Nie możemy jednak zapominać o stałych klientach. Jeśli chciałbyś porozmawiać o tym, jak w Twoim biznesie wykorzystać remarketing, skontaktuj się z naszym specjalistą.

 

 

Dodaj komentarz