Wartość RWD dla pozycjonowania strony.

Wersja mobilna strony czy zaprojektowanie jej jako witryny responsywnej? Odpowiadamy: RWD! Dlaczego? Chociażby dlatego, że tak „delikatnie sugeruje” Google. Choć „delikatnie” jest w tym przypadku eufemizmem. Mianowicie rzeczone Google potwierdziło oficjalnie, że rekomenduje stosowanie technologii Responsive Web Design w projektowaniu stron www. Mówiąc krótko, platforma dopasowana do urządzeń mobilnych będzie lepiej oceniania i pozycjonowana w wynikach organicznych.
Warto wspomnieć, czym jest Responsive Web Design. Ogólnie rzecz ujmując, jest to technologia bazująca na technice media queries oraz zastosowaniu kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Ma ona na celu przystosowanie strony do rozdzielczości urządzeń mobilnych, w tym smartfonów czy tabletów.
Argumentem przemawiającym za budowaniem stron w technologii RWD jest chociażby powszechnie znany fakt zmieniających się i ewoluujących algorytmów wyszukiwarki Google. Obecnie, jak wspomnieliśmy w poprzednim akapicie, takie strony będą miały przewagę, jeśli chodzi o SEO.
Co więcej, liczba użytkowników urządzeń mobilnych rośnie z minuty na minutę. Co za tym idzie, oczekiwania ich posiadaczy również. Aby im sprostać, warto rozważyć – już na etapie planowania strony – zastosowanie takich technologii, które nie tylko zwiększą konwersję na www, ale ułatwią jej użytkowanie i zaspokoją estetyczne potrzeby odwiedzających.

Dodaj komentarz