Czas na mobile commerce – nowa aplikacja od Media4U

Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych zwiększa się również zapotrzebowanie na aplikacje. Według najnowszych badań aż 44 proc. Polaków korzysta już ze smartfonów, a w przyszłym roku wartość ta może osiągnąć nawet 60 proc. Na przestrzeni ostatnich lat, liczba posiadaczy tych urządzeń utrzymuje się na stałym, bardzo wysokim poziomie – co roku zwiększa się o około jedną trzecią. Blisko połowa osób korzystających ze smartfonów w Polsce korzysta z wszelkiego rodzaju aplikacji mobilnych, a kolejne 14 proc. badanych deklaruje, że w niedalekiej przyszłości zacznie z nich korzystać. W szybkim tempie rośnie również ruch w sieci, generowany przez urządzania mobilne – wartość ta przekracza już 10 proc. Jest to związane z coraz większą dostępnością telefonów,  które pozwalają w łatwy sposób korzystać z zasobów Internetu, a także rosnącą popularnością tabletów. Sprzedaż tych ostatnich wyniosła ok. 2,1 mln. w 2013 roku, czyli przynajmniej 2 razy więcej niż rok wcześniej.

Wzrost dostępności urządzeń mobilnych sprawia, że zmienia się sposób korzystania z zasobów Internetu. Użytkownicy coraz częściej sięgają po tablet lub telefon w każdej wolnej chwili. Co prawda, na urządzeniach tych można wykonać mniej działań niż na laptopach lub komputerach PC, ale za to więcej czasu poświęcanego jest na przeglądanie zawartości sieci oraz czytanie. Widoczna jest również tendencja do tworzenia i wydawania aplikacji, które powielają lub też nawet rozszerzają funkcje stron i sklepów internetowych. Popularne, polskie aplikacje odnotowały w poprzednim roku następujący wzrost ilości pobrań oraz aktywnych użytkowników:

  • Przepisy.pl – wzrost ilości pobrań o 156% – 870 tys. użytkowników
  • Yanosik – wzrost ilości pobrań o 194% – 1,3 mln użytkowników
  • JakDojade.pl – wzrost ilości pobrań o 80% – 900 tys. użytkowników
  • Listonic – wzrost ilości pobrań o 71% – 600 tys. użytkowników
  • Allegro – wzrost ilości pobrań o 200% – 3 mln użytkowników

Powyższe trendy i prognozy firm analitycznych pokazują, że kolejne lata będą przynosić dalszy wzrost znaczenia urządzeń mobilnych. W bardzo szybkim tempie rozwija się więc nowy rynek, który jest otwarty na wszelkie nowe rozwiązania z zakresu e-commerce i m-commerce. Według badania przeprowadzonego przez firmę Artisan, niemal 80 proc. użytkowników robiących zakupy mobilne w USA twierdzi, że aplikacje, których używają do szukania i kupowania produktów, są spod znaku tej samej marki co sklep internetowy. Pokazuje to, że dobrze zaprojektowana aplikacja może poprawiać relację sklep-klient. .

Opierając się na powyższych danych również jeden z największych polskich sklepów internetowych www.bonprix.pl zdecydowała się na wdrożenie nowego kanału dotarcia do klienta. Jest nim aplikacja mobilna – bonprix Today,  stworzona przez Media4U.

Wspólnie z bonprix podjęliśmy decyzję, że nadrzędnym celem aplikacji jest rozszerzenie funkcji oferowanych przez platformę mobilną  i klasyczną wersję serwisu.  Od teraz klienci bonprix mogą sprawdzać statusy przesyłek w smarftonie lub tablecie, edytować swoje dane lub też sprawdzać  aktualne promocje. Zaprojektowaliśmy aplikację tak,  aby dawała możliwość łatwiej i szybkiej komunikacji użytkowników ze sklepem.

 

 

Aplikacje mobilne otwierają nie tylko nowy kanał komunikacji z użytkownikiem, ale również nowy kanał marketingowy. Coraz ważniejszą kwestią, dla sklepów internetowych, jest zapewnienie użytkownikom jak najbardziej spersonalizowanej oferty, która nie tylko zaspokoi ich potrzeby, ale również spowoduje pojawienie się nowych.

Aplikacja bonprix Today sprawia, że klienci sklepu bonprix są na bieżąco informowani o nadanych przesyłkach poprzez powiadomienia wysyłane bezpośrednio na urządzenia mobilne. Powiadomienia również stały się nowym kanałem marketingowym, który może być wykorzystywany do wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych, prowadzonych przez naszego klienta. Użytkownik aplikacji mobilnej będzie otrzymywał informacje o najnowszych ofertach, promocjach prowadzonych przez stronę bonprix.pl, jak również spersonalizowane oferty.

Jako firma z 14-letnim doświadczeniem na rynku e-commerce, rekomendujemy naszym klientom kanał Mobile, jako zdecydowany niezbędnik w dzisiejszym e-biznesie. Obok Responsive Web Design, aplikacje mobilne to wiodące na rynku rozwiązanie, które zwiększa zasięg dotarcia do bieżących i potencjalnych klientów.

Aplikację bonprix Today można pobrać z Google Play, klikając w poniższy przycisk:

 

google play

 

Źródła danych statystycznych:

http://jestem.mobi/2014/02/nowy-raport-marketing-mobilny-w-polsce-2013-2014/

http://useartisan.com/wp-content/uploads/2013/04/wp_artisan_mem_redefining_mobile.pdf

Dodaj komentarz