monitoring mediów – dlaczego powinniśmy monitorować to co mówią w mediach o nas?

Podejmowanie decyzji zakupowych najczęściej opiera się o poleceniu i rekomendacji innych użytkowników. Polscy internauci tylko w kwietniu zadali ponad 10 000 pytań dotyczących produktu lub usługi, którzy polecają użytkownicy. Co gdyby na bieżąco móc obserwować zapytania potencjalnych klientów i na nie reagować? Głównie w tym celu stworzono narzędzia pozwalające monitorować media internetowe. Jednak reagowanie na zapytania użytkowników to nie jedyne korzyści, płynące ze śledzenia opinii pojawiających się w sieci. Dlaczego warto zainwestować w monitoring mediów?

Monitoring mediów to nic innego jak ciągłe obserwowanie treści pojawiających się on-line, w celu znalezienia informacji dotyczących prowadzonej firmy lub marki własnej. Wykorzystanie tzw. Słuchania społecznego pozwala na bieżąco analizować wpisy w social mediach, na forach czy stronach internetowych i reagować na to co mówi się w Internecie.

Wiedza na temat własnego wizerunku w Internecie jest ogromną siłą, która może wyróżnić firmę na tle konkurencji i budować skuteczną strategię sprzedaży i komunikacji. Jednak ciągłe przeglądanie forów tematycznych i śledzenie grup w serwisie Facebook jest czasochłonne, a nie zawsze przyniesie zamierzony efekt. Aby nie tracić czasu na wyszukiwanie treści, można skorzystać z narzędzi, które oferują monitoring mediów, co przekłada się na wymierne korzyści:

Znajdowanie potencjalnych klientów – dzięki monitorowaniu mediów możesz w krótkim czasie odpowiedzieć na zapytanie użytkownika, poszukującego w danym momencie twojego produktu lub usługi. Zaangażowanie firmy jest najlepszym kluczem do pozyskania nowego użytkownika

Poznanie konkurencji i ich działań promocyjnych

Pozycjonowanie się na tle konkurencji – monitoring mediów pokazuje nam co klienci piszą o produktach konkurencji, dzięki czemu możemy wyeliminować błędy lub reagować na sytuacje kryzysowe innych firm, przekuwając je w swój sukces

Dopasowanie działań marketingowych – monitorując media możesz ocenić, które działania promocyjne odniosły najlepszy skutek i wzbudziły największe zaangażowanie wśród użytkowników

Rozwiązywanie problemów – niezadowolony klient nie zawsze musi oznaczać kryzys! Jeżeli zareagujesz szybko ja pojawiający się problem oraz zaangażujesz się, możesz zamienić wściekłego użytkownika w lojalnego klienta. Jednak najpierw musisz o nim wiedzieć…

Jak zacząć monitorować media?

Skuteczny monitoring mediów może bardzo pomóc Twojej firmie, jednak aby tak się stało trzeba pamiętać o kilku istotnych elementach:

  • Wybór właściwych słów kluczowych

Zanim rozpoczniesz monitoring mediów, zastanów się jakie słowa kluczowe są najbardziej wartościowe dla Twojej działalności. Czy będą to frazy związane jedynie z profilem firmy i konkurencją? Być może istnieją frazy nie do końca związane z Twoją działalnością, na które jednak warto byłoby zareagować?

  • Reagowanie

Monitorujesz media, dostajesz stałe powiadomienia i alerty, ale nie jesteś zaangażowany? Nawet najlepiej prowadzony monitoring mediów nie przyniesie zamierzonych korzyści, jeśli nie spotka się z odpowiednią reakcją.

Dodaj komentarz