Mobilna Łódź

„Mobilna Łódź” to wyjątkowa kampania informacyjno-promocyjna o Łodzi realizowana w formie ruchomej przestrzeni wystawienniczej. Głównym celem kampanii jest przedstawienie Łodzi jako przyjaznego zarówno do pracy, jak i życia miasta oraz zaprezentowanie łódzkich pracodawców. Koordynatorem oraz wykonawcą akcji promocyjnej jest Urząd Miasta.

Kampania jest realizowana w formie multimedialnej, mobilnej i interaktywnej przestrzeni wystawienniczej oraz w Internecie. Akcja przedstawia Łódź jako miasto dużych możliwości przez pryzmat historii konkretnych osób. Są one w różnym wieku i wykonują różne zawody, ale łączy je to, że wszystkie przeprowadziły się do Łodzi i są z tej decyzji bardzo zadowolone. Akcja będzie prowadzona przez 3 miesiące w około 30 miastach w całym kraju. Do tego celu została stworzona specjalna jednostka mobilna wyposażona w urządzenia multimedialne, która przejedzie Polskę wzdłuż i wszerz. W środku specjalnie przygotowanego na tę okazję autokaru będzie można dowiedzieć się o głównych atrakcjach Łodzi oraz o możliwościach zatrudnienia. Na ekranach dotykowych będą wyświetlane informacje i krótkie charakterystyki Łódzkich przedsiębiorstw. Dodatkowo na tę okazję została przygotowana aplikacja mobilna, dzięki której zainteresowane osoby będą mogły dowiedzieć się, które firmy szukają pracowników z odpowiadającymi ich profilom kwalifikacjami.

Do udziału w akcji Urząd Miasta Łodzi zaprosił kilkudziesięciu pracodawców, wśród których wyróżnił 20 szczególnie polecanych. Jedną z wyróżnionych firm jest Media4U. W krótkim filmie poznajemy Karola Kowalika, który do Łodzi przeprowadził się aż z Krakowa. Dziś jest Project Managerem w Media4U i choć nadal odwiedza rodzinne miasto, to nie wyobraża sobie życia poza Łodzią. Film będzie wyświetlany w trakcie postojów mobilnego autokaru kampanii, zachęcając do aplikowania na wyspecjalizowane stanowiska np. Front-End Developer, Java Developer oraz Programista PHP.

Media4U to firma IT dostarczająca rozwiązania programistyczne dla branży e-commerce. Dedykowane oprogramowanie w całości produkowane jest w Łodzi, a firma należy do klastra ICT Polska Centralna i blisko współpracuje z Politechniką i Uniwersytetem Łódzkim. Nowe projekty na rynku polskim i zagranicznym powodują, że blisko 100-osobowy zespół wymaga pilnych uzupełnień. Poszukujemy takich specjalistów jak PHP Developer, Java Developer, Front-End Developer, Quality Assurance Engineer. Ponieważ zapotrzebowanie na pracowników IT w Polsce jest większe od ilości specjalistów, znalezienie odpowiednich kandydatów jest bardzo trudne.

Obecnie w Łodzi najbardziej pożądanymi pracownikami są właśnie osoby z umiejętnościami w dziedzinach informatycznych. Jest to bardzo silna branża, a niestety zarówno w naszym mieście, jak i w całej Polsce odczuć można deficyt specjalistów IT. Mimo to stopa bezrobocia w Łodzi jest aktualnie najniższa w historii i wynosi 5,9%, a od 2012 ilość bezrobotnych spadła o połowę. Chociaż dane przedstawiają się nad wyraz optymistycznie, wciąż brakuje nam odpowiednich osób do uzupełnienia zespołu Media4U. Urząd Miasta i biorące w akcji firmy liczą, że „Mobilna Łódź” okaże się wielkim sukcesem zarówno promocyjnym, jak i rekrutacyjnym. Pierwsze miasto na trasie kampanii to Gdynia (10-11.08), a finałem kampanii będzie wizyta w Łodzi (30.10).

Dodaj komentarz