Konwersja i sposoby na jej zwiększenie

Jak zmienić użytkowników w klientów? Czy można w szybki i skuteczny sposób podnieść konwersję w e-commerce o kilka procent? Czy można zaplanować działania klienta w sklepie, wytworzyć mu sposób dotarcia do produktu i ułatwić szybki zakup?
Zaplanuj już dzisiaj i pomyśl nad użytecznością oraz odpowiednią komunikacją marketingową, która powinna gwarantować wzrost sprzedaży. Poniżej przedstawiamy kilka aspektów, na które należy zwrócić uwagę przy budowie platformy sprzedażowej.

  • Karta produktu.

Jakie informacje dostarczać, aby była kompletna i zachęcała do dokonania zakupu w naszym sklepie?

Daj się pobrać! Brat Google lubi, jak dostarczamy mu informacje o najważniejszych elementach umieszczonych na karcie produktu. Te dziwne i niezrozumiałe H1, H2, H3 są jak drogowskaz do najważniejszych elementów przedstawianych w opisie. Warto o to dbać, gdyż dzięki tym zabiegom możemy generować większy ruch w serwisie, a to bezpośrednio przekłada się na sprzedaż, ta na zysk, to na zadowolenie, itd.

Opis produktu powinien być nasz. Napisany właśnie przez nas, dla naszych klientów. Wskazujący konkretne cechy produktów i korzyści. Jest to szczególnie ważne, gdyż
w procesie pozycjonowania ich unikatowość ma znaczenie. Wystrzegajmy się tym samym kopiowania.

Pamiętajmy również o zdjęciach produktów. W przypadku branży elektronicznej nie będą one tak istotne jak w innych kanałach. Dobre zdjęcia, odpowiednia rozdzielczość bezpośrednio przekłada się na zakup. Wielość zdjęć pokazujących szczegóły produktu w branży odzieżowej przekłada się również na poziom zwrotów. Dajmy klientowi dokładnie obejrzeć, co kupuje, jaki ma to fason, kolor i jak dokładnie jest uszyte. Doskonałym narzędziem do pokazywania szczegółów produktów jest zoomer4u.pl. To dzięki niemu w wersji 2D dowolnie powiększysz produkt, a wersji 3D możesz go obrócić o 360°.

  • Wyszukiwarka w sklepie

Niepozorne, małe pole, które prowadzić może do ogromnego wzrostu sprzedaży. Szybkość dotarcia do produktu jest dzisiaj kluczowa. Jeśli klient nie znajdzie szybko poszukiwanego produktu, to zapewne po chwili znajdzie się w innym sklepie, w którym dokona zakupu. Warto śledzić zapytania klientów, skuteczność wyszukiwarki i dokonywać ciągłej optymalizacji. Dajmy klientowi to, czego szuka, a on nam to wynagrodzi dokonaniem zakupu.

  • Koszyk i ścieżka zakupowa.

Czysta, jasna i czytelna dla każdego użytkownika. Jak likwidować porzucenia koszyka? Dostarczając już na pierwszych etapach następujące informacje:

  1. Koszty dostawy. Pokaż je już na poziomie widoku karty produktu. Nie pozwól, aby klient marnował czas na dowiedzenie się, ile kosztuje wysyłka.
  2. Czas realizacji zamówienia.
  3. Sposoby dostawy i płatności. Im więcej opcji, tym większa gwarancja, że klient skusi się na zakup.
  4. Darmowa dostawa od określonej kwoty.
  5. Proste i czytelne formularze, w których nie każemy klientowi podawać zbędnych danych.
  6. Inne, które należy sprawdzać, badać, aby ciągle podnosić skuteczność sklepu
  • Opinie o produkcie.

Zbieraj i zachęcaj do opisywania Twojego sklepu. Wielu użytkowników przed zakupem zapoznaje się z opiniami i są one dla nich wyznacznikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Warto zatem prosić swoich klientów o dodawanie opinii, bo one działają niczym rekomendacje i mają bezpośredni wpływ na dokonanie zakupu. Nie zapomnij również o zbieraniu opinii o sklepie, ponieważ są one również przedmiotem analizy użytkowników.

  • Nie bój się testów A/B.

Nie bój się testów A/B. Warto sprawdzać różne widoki kart produktów, modelować wygląd koszyka i porównywać zebrane dane. Niekiedy niewielkie z pozoru zmiany związane z modelowaniem widoków, podkreślaniem ważnych cech, odsuwaniem i likwidacją elementów przeszkadzających, mają wpływ na decyzję o zakupie. Warto dzielić ruch na różne widoki, aby ciągle udoskonalać sklep, podnosząc mu tym samym współczynnik konwersji. Nie uciekniesz od ciągłej analizy danych. Dzisiejsze narzędzia dostarczają mnóstwo danych o zachowaniu i preferencjach użytkowników. Ich poprawna analiza i odpowiednie wyciąganie wniosków są kluczem do sukcesu Twojego sklepu. Nieprzypadkowo świat idzie w kierunku BIG DATA, czyli mierzenia się z analizą ogromnych ilości danych. Tam są zbierane informacje o preferencjach, trendach, potrzebach, na które w odpowiednim momencie trzeba reagować, aby cały czas być na topie.

One thought on “Konwersja i sposoby na jej zwiększenie

  1. Paulyna

    super artykuł. Fajnie się go czyta.

Dodaj komentarz