Handel online rośnie w siłę – analiza Media4U dla Retailnet.pl

Znana z galerii handlowych marka odzieżowa dla młodzieży, w każdy piątek odnotowuje kilkadziesiąt transakcji online. W Czarny Piątek liczba ta rośnie do blisko 500. Wyraźnie widać też dynamikę wzrostu rok do roku. Wiele odzieżowych marek poprawiło swoje wyniki względem 2016 roku o kilkaset procent – wynika z analizy firmy Media4U.

Obecnie w Polsce udział handlu online w całości rynku wynosi 7 procent. Liderzy, tacy jak USA czy Wielka Brytania, zbliżają się do wartości bliskiej 20 procent. Dynamika jego rozwoju i potencjał rynku wciąż są ogromne.

Dodatkowe funkcjonalności nakręcają sprzedaż

Ogromna konkurencja, rosnące wymagania klientów, często także ograniczenia technologiczne sprawiają, że zyskami w sezonie wyprzedaży podzielą się tylko najlepiej przygotowane e-sklepy. Wielu klientów  sklep tradycyjny traktuje jak showroom: po  sensorycznym zapoznaniu się z produktem, finalizują proces zakupowy online (odwrócony efekt ROPO). E-sklepy starają się dopasować do rosnących wymagań klienta.

– Wiele firm rozbudowuje oferty o dodatkowe funkcjonalności. Możliwość bezpłatnego sprawdzenia i przymierzania produktu, czy usługę same day delivery. Wdrażając takie rozwiązanie, Amazon, amerykański gigant na rynku e-commerce, stanął krok przed konkurencją. Z pewnością właśnie takie zabiegi wpłynęły  na zwiększenie konwersji o 25 proc.  – podkreśla Emilia Wiśniewska, specjalistka ds. marketingu w Media4U.

Bez reklamy ani rusz

Konkurencja w handlu online jest tak duża, że kampanie reklamowe wspierające sprzedaż wydają się koniecznością. Wystarczy przyjrzeć się statystykom z dnia Black Friday. Mimo, że to święto wyprzedaży zawitało do Polski niedawno, szybko stało się bardzo popularne. Dane zebrane przez Media4U pokazują, że konsumenci kierują swoje kroki do marek stawiających na reklamę.

– Klienci są wyjątkowo czuli na promocje cenowe i reklamy. W serwisach, w których nie było promocji, sprzedaż nie drgnęła. Zarówno ruch, jak i liczba transakcji pozostawała na poziomie zwykłego dnia tygodnia. Z kolei w sklepach, które ogłosiły tego dnia promocje, sprzedaż biła wszelkie rekordy – mówi Karina Modrow, ekspert ds. kampanii online w Media4U.

Mobile zyskuje na znaczeniu

Zakupy, których można dokonać z poziomu urządzenia mobilnego cieszą się coraz większym powodzeniem z każdym rokiem. Z raportu Gemius jasno wynika: w 2017 roku aż 54 proc. transakcji przeprowadzonych online wygenerowali użytkownicy urządzeń mobilnych, z czego ponad 90 proc. to użytkownicy smartfonów. Wychodząc naprzeciw tej części sektora e-commerce, Google zapowiedziało wdrożenie algorytmu, który pozwala na jeszcze lepsze indeksowanie stron w wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych. Mobile First Indexing ma być dodatkową korzyścią dla tych, którzy wdrożyli wersję mobilną serwisu.

Portale społecznościowe wciąż nie stały się znaczącym kanałem jeśli chodzi o bezpośredni zakup online. W badanych e-sklepach ruch pochodzący z Facebooka, Instagrama i pozostałych portali społecznościowych stanowił zazwyczaj tylko kilka procent ruchu. Najwięcej, ok 7 proc. przychodów, generowały fanpage adresowane do młodego klienta.

Artykuł znajdziecie również pod adresem https://retailnet.pl/2018/02/06/120517-sieci-odziezowe-odnotowaly-kilkuset-procentowy-wzrost-obrotow-onilne/

Dodaj komentarz