Google wychodzi bokiem!

Google wprowadza zmiany w wyświetlaniu linków sponsorowanych. Z wyników wyszukiwania znika boczny panel, w którym wyświetlały się reklamy Google AdWords. Płatne wyniki będą wyświetlane jedynie na szczycie listy, zajmując pierwsze 4 pozycje. Czy taki zabieg wpłynie na wyniki kampanii?

Wzrost konkurencji

Z pewnością ograniczenie ilości płatnych wyników wyszukiwania będzie miały wpływ na klikalność, zarówno reklam jak i wyników organicznych. Zmniejszenie ilości linków sponsorowanych spowoduje wzrost konkurencji, co może przełożyć się bezpośrednio na koszty kampanii. Jak twierdzi Google – nowy layout ma jednak służyć reklamodawcom i lepiej odzwierciedlać ich potrzeby, przez skuteczniejsze dotarcie do odbiorców.

Do czterech odlicz

Cztery płatne pozycje nie będą pojawiać się jednak we wszystkich wynikach wyszukiwania. To czy zobaczymy 4 reklamy będzie wynikało w dużej mierze z tego jak bardzo dana fraza nastawiona jest na zakup. Na frazy ogólne nadal widoczne będą 3 wyniki płatne, jednak w przypadku fraz mocniej nastawionych na konwersję, zobaczymy już 4 kreacje reklamowe.

Jak zmienią się koszty kampanii?

Ograniczenie liczby płatnych wyników z pewnością zaostrzy walkę o wyższą pozycję reklamy. Może to oznaczać, że stawki za kliknięcie w linki sponsorowane wzrosną, a co za tym idzie, będą musiały rosnąć budżety. Nie bez znaczenia pozostaje jednak wynik kampanii, na który składa się również jakość strony oraz trafność reklamy. Dobrze prowadzone kampanie, prowadzące do odpowiednio zaprojektowanych stron mogą nie odczuć finansowej różnicy w płatnościach za kliknięcie. Chcesz wiedzieć więcej na temat kampanii linków sponsorowanych? Wejdź na stronę https://www.media4u.pl/e-marketing/google-adwords/linki-sponsorowane/ i skontaktuj się z naszym specjalistą.

Dodaj komentarz