Google wprowadza płatności za mapy – sprawdź nowe zasady

Google wprowadza 16 lipca nowy system rozliczeń dla Google Maps. Z związane z tym konsekwencje odnoszą się do wszystkich firm posiadających mapę na swojej stronie. Podpowiadamy jak przygotować się na nadchodzące zmiany. Wystarczy wykonać kilka czynności, aby mapy na stronie internetowej wciąż wyświetlały się bez problemów.

Od 11 czerwca 2018 firma Google wprowadziła istotne zmiany związane z korzystaniem z interfejsu API Google Maps. Dotychczasowe 18 odrębnych API ’s zastąpi podział na trzy podstawowe produkty: mapy, trasy i miejsca. Jednak podstawową zmianą jest nowy system rozliczeń, który zacznie działać od 16 lipca.

Zmiany cennika dotyczą zarówno dotychczasowych użytkowników planu Premium jak również użytkowników darmowych. Od teraz każdy musi założyć specjalne konto rozliczeniowe Google Cloud Platform i podpiąć pod nie kartę kredytową, niezależnie od tego czy wciąż mieści się w darmowym planie czy dotychczas już korzystał z płatnych funkcji. Plan standardowy i premium zostały połączone w jeden plan cenowy dla wszystkich podstawowych produktów. Warto dodać, że dzięki temu również użytkownicy standard będą mieć dostęp do działu wsparcia klienta.
Konto użytkownika można założyć pod adresem:

maps

Co miesiąc każde konto będzie doładowywane przez Google na kwotę 200$ a korzystanie z usług do tego limitu będzie darmowe. Dodatkowe opłaty pojawią się po przekroczeniu podanego limitu. Widełki opłat zależą od produktu oraz ilości załadowań. Przykładowo, za podane 200$ miesięcznie możliwe będzie wyświetlenie mapy 28 000 razy.

Dokładny cennik usług Google Maps dostępny jest po adresem:

Dzięki nowemu abonamentowi opłaty będą się naliczać tylko za usługi, z których się korzysta co miesiąc, bez żadnych zobowiązań płatnych z góry, opłat za rozwiązanie umowy czy limitów użytkowania. Możliwe natomiast będzie ustawienie limitu załadowań, tak aby usługa wciąż pozostała darmowa. Należy jednak pamiętać, że w przypadku osiągnięcia darmowego pułapu i wybranego limitu, mapy na stronie internetowej przestaną się wyświetlać a usługi nie będą działać aż do kolejnego okresu rozliczeniowego.

Seria nowych aktualizacji ma ułatwić korzystanie z nowych funkcji i produktów. Głównym celem Google Maps jest rozwinięcie podstawowych interfejsów API, tak, aby były prostsze, łatwiejsze w obsłudze i skalowalne w miarę rozwoju każdej firmy znajdującej się na mapach.

Podsumowując, każda firma korzystająca z Google Maps musi posiadać ważny klucz API oraz założyć konto i dodać do niego kartę kredytową, niezależnie od tego czy mieści się w darmowym pakiecie czy nie, w przeciwnym razie mapy na jego stronie przestaną się poprawnie wyświetlać.

Dodaj komentarz