E-commerce dla branży wędkarskiej. Case study Taimen

Zbudowanie stabilnego i funkcjonalnego sklepu internetowego to podstawa w przypadku marki z bardzo rozbudowaną ofertą. Dziś opowiadamy, jak zmierzyliśmy się z wyzwaniem stworzenia e-commerce dla firmy globalnie dystrybuującej swoje produkty.

„Wykonanie tak dużego sklepu, adresowanego dla odbiorców z całego świata, było dla nas olbrzymim wyzwaniem.
Wielość wersji językowych, rozbudowana komunikacja Web Services z systemem SAP oraz wymagające sporego zaangażowania programistycznego systemy rabatowe pokazały, jak dużym zleceniem było przygotowanie nowego sklepu dla firmy Taimen.
Efekt końcowy, satysfakcja klienta i ciągłe poszerzanie rynków zbytu pokazuje, że podołaliśmy temu wyzwaniu.”

Damian Sinior
Sales Director
Media4U

O projekcie

Marka Taimen to światowy dystrybutor akcesoriów wędkarskich, oferujący szeroką gamę produktów, zarówno własnych, jak również innych producentów. Główną gałęzią oferty są materiały muchowe.

Odpowiednia forma prezentacji produktów, które posiadają wiele odrębnych cech, była jednym z wyzwań, przed jakim stanęło Media4U podczas przygotowywania nowej platformy e-commerce dla marki Taimen.

Kolejne ważne założenie we współpracy z Klientem to kierowanie oferty produktowej nowej platformy do jak najszerszego spectrum odbiorców. W związku z tym powstała idea przygotowania serwisu w kilkunastu wersjach językowych. Dzięki temu możliwe będzie dotarcie do klientów ze wszystkich krajów świata.

Planowanie

Specyfika branży, w jakiej działa Klient, wymagała od nas opracowania dedykowanych rozwiązań oraz odpowiedniego zaplanowania użyteczności strony. Na tym etapie powstał projekt wspomnianej platformy e-commerce, w której produkty podzielone zostały na sekcje tematyczne.

Specyfika branży, w jakiej działa Klient, wymagała od nas opracowania dedykowanych rozwiązań oraz odpowiedniego zaplanowania użyteczności strony. Na tym etapie powstał projekt wspomnianej platformy e-commerce, w której produkty podzielone zostały na sekcje tematyczne.

Dodatkowo należało zaplanować wygląd strony w taki sposób, aby wyświetlała się ona poprawnie dla wszystkich przewidzianych na etapie projektu wersji językowych.

Kolejnym ważnym tematem było uwzględnienie zewnętrznego systemu magazynowo – księgowego SAP, który dostarczać miał informacje produktach, stanach magazynowych i zamówieniach.

taimen_stronaglowna

widok strony głównej

 

Rozwiązanie

Ze względu na szeroki zakres dystrybucji produktów, strona zaprojektowana została w kilkudziesięciu wersjach językowych. Dodatkowo powstała również zakładka prezentująca wszystkie kraje, do których kierowana jest oferta sklepu. Zgodnie z życzeniem Klienta, wdrożony został rozbudowany system rabatów dla konsumentów.

W oparciu o założenia przygotowane na etapie projektu i planowania, przygotowana została platforma e-commerce oparta na technologii PHP.

Bogata oferta produktowa, kilka rodzajów promocji oraz ilość wersji językowych wymagały opracowania wielu mechanizmów, które pozwoliłyby na prezentację oferty dla końcowego Klienta w sposób czytelny oraz ukierunkowany na jego potrzeby.

Realizacja

Od 2009 r., czyli od momentu zrealizowania pierwszego zlecenia dla firmy Taimen, zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy dodatkowe, personalizowane rozwiązania w zakresie funkcjonalności i użyteczności strony. Jednym z nich było umożliwienie dodawania produktów z dwóch odrębnych sklepów on-line – www.taimen.com
i www.taimentackle.com – do jednego koszyka zakupowego.

W roku 2014 dokonaliśmy modyfikacji wyglądu strony, aby była ona bardziej czytelna i nowoczesna w porównaniu do starego wyglądu strony. Nowa kreacja została zaprojektowana z wykorzystaniem narzędzia bootstrap, które umożliwia rozbudowanie obecnego serwisu w technologii RWD.

Dodaj komentarz