Czy warto współpracować z agencją Adwords?

Coraz więcej firm, zarówno z sektora B2B, jak i B2C decyduje się na uruchomienie kampanii AdWords, aby promować swoją ofertę w Internecie. Najczęściej, wszelkie działania reklamowe rozpoczyna się od uruchomienia najbardziej tradycyjnej kampanii linków sponsorowanych. Wynika to najczęściej z kilku powodów – uruchomienie kampanii linków sponsorowanych to często najskuteczniejszy sposób na promowanie. Jednak często zdarza się, że firmy decydujące się na prowadzenie kampanii Google AdWords nie znają innych kanałów promowania lub nie wiedzą w jaki sposób wykorzystać wszystkie możliwości reklamy w Google. Z drugiej strony, samo prowadzenie kampanii linków sponsorowanych może przynieść zadowalające efekty i zwiększyć sprzedaż. Czy zatem warto powierzać agencji prowadzenie kampanii AdWords, skoro możemy to zrobić sami, nie przepłacając?

Obawa przed współpracą z agencją

Wiele firm prowadząc kampanię Google AdWords we własnym zakresie obawia się podejmowania współpracy z agencją z wielu różnych powodów. Najczęściej spotykanym argumentem, są kwestie finansowe. Po co płacić za zrobienie czegoś, co możemy wykonać za darmo? Podchodząc do sprawy w ten sposób, faktycznie można mieć wrażenie, że współpraca z agencją to niepotrzebne wydawanie pieniędzy, które można przeznaczyć na zwiększenie budżetu reklamowego. Jednak czy tak jest w rzeczywistości? Prowadząc kampanię we własnym zakresie, często brakuje czasu lub wiedzy, która pozwoli w sposób efektywny zarządzać kampanią i stale ją optymalizować. Jedynie właściwa edycja kampanii, stworzenie wykluczeń i odpowiednie ustawienie stawek pozwala prowadzić kampanię w taki sposób, aby przynosiła ona największe zyski i generowała możliwie najniższy budżet. W praktyce może się okazać, że to właśnie rezygnowanie ze współpracy z agencją przynosi firmie niepotrzebne straty.

Dlaczego warto współpracować z agencją?

Współpraca z agencją AdWords to często obawy dla Klientów, którzy powierzają swoje budżety reklamowe osobą, których nie znają. Jednak wszystkie działania podejmowane przez agencję mogą jedynie przynosić zyski dla firmy. Z czego to wynika? Przede wszystkim Agencji zależy na efektywnym prowadzeniu kampanii równie mocno, o ile nie bardziej, niż Klientowi. Jedynie odpowiednie działania i przedstawianie zleceniodawcy realnych wyników pozwoli na długofalową współpracę i budowanie dobrych relacji biznesowych. Jeżeli agencja nie będzie działała w sposób przynoszący zyski, klient może zrezygnować ze współpracy, w każdej chwili, a pracownicy zostaną z niczym. Jak widać, właściwe prowadzenie kampanii reklamowej Google to cel obu stron.
Czy agencja będzie prowadziła kampanię lepiej? Prawdopodobnie tak! Jest to uwarunkowane wieloma różnymi czynnikami. Przede wszystkim czasem, który mogą poświęcić specjaliści PPC na pracę nad kampanią. Prowadzenie działalności to bardzo czasochłonne zajęcie, często do załatwienia są ważniejsze sprawy niż siedzenie nad kampanią. Z kolei w Agencji pracują osoby dedykowane jedynie do uruchamiania i optymalizacji kampanii, dzięki czemu jest ona prowadzona znacznie lepiej. Osoby prowadzące kampanię biorą udział w szkoleniach organizowanych zarówno przez Google, jak i firmy zewnętrzne, dzięki czemu poszerzają swoją wiedzę i mają dostęp do bardziej zaawansowanych narzędzi czy rozwiązań. Prowadzenie wielu kampanii, dla różnych branż, pozwala nam stworzyć dobre praktyki działania i adaptować je na różnych kontach.
Agencje zajmujące się prowadzeniem kampanii mogą starać się o status Partnera Google. Oznacza to, że kampanie prowadzone przez agencję są zgodne z polityką Google, pracownicy są odpowiednio wyszkoleni i prowadzą odpowiednią ilość działań reklamowych. Bycie Partnerem Google pozwala nam korzystać z bezpośredniego wsparcia działu handlowego Google i bieżący kontakt z działem technicznym. Klienci indywidualni, pomimo że mogą korzystać z pomocy Google, nie mają tak silnego wsparcia, jak agencja będąca partnerem.

Jak wybrać agencję AdWords?

czy_warto_wspolpracowac_zagencja_blog
Wybierając agencję do prowadzenia kampanii Google AdWords należy spojrzeć na kilka różnych czynników. Przede wszystkim, czy agencja posiada status partnera Google. Jest to dowód, że pracownicy agencji mają odpowiednie kompetencje i w sposób właściwy będą zarządzać kampanią. Jeżeli decydujemy się na współpracę z agencją, warto wybrać firmę, która zaoferuje nie tylko prowadzenie kampanii, ale również wsparcie w innych obszarach działalności. Dużym plusem dla firmy jest posiadanie kilku różnych działów, w tym działu graficznego, który może przygotować profesjonalne banery reklamowe czy kreacje na stronę. Wyróżnikiem dla agencji jest także własny zespół programistów, który może wykonać niezbędne poprawki na stronie www lub w sklepie internetowym. Takie działania podnoszą konwersję i poprawiają jakość kampanii. Współpraca w ramach jednej firmy przyspiesza działania i usprawnia komunikację.
Jeżeli decydujesz się na współpracę z agencją, wybierz partnera, który jest w stanie zaoferować Ci kompleksową ofertę. Dowiedz się więcej, co możemy dla Ciebie zrobić.

Dodaj komentarz