10 problemów ze stroną i proste rozwiązania!

W swojej codziennej pracy spotykasz się z różnymi problemami, które należy szybko rozwiązać. Oczywiście, każdą rzecz można zrobić na wiele sposobów ale gdy goni nasz czas, zgodzimy się że najlepiej zrobić to sprawnie. Pomogą nam w tym różne, co do zasady, darmowe narzędzia.

Poniżej lista 10 częstych problemów i przydatnych aplikacji internetowych, które je rozwiążą:

  1. Nie wiesz nic o swojej stronie:

Google Analytics: http://www.google.com/analytics/

Narzędzie, które dostarcza tysięcy statystyk dotyczących działania Twojego sklepu lub strony. Chcesz wiedzieć kto, skąd i kiedy trafił na Twoją ofertę? Chcesz wiedzieć co robią użytkownicy Twojej witryny? Te i wiele, wiele innych informacji dostarcza Google Analytics. Sama oficjalna instrukcja podzielona jest na ponad 50 sekcji. Do szczegółowego opisu tego narzędzia, będziemy wielokrotnie wracać. Nie ulega wątpliwości, że każdy, kto prowadzi biznes w Internecie, powinien znać i w miarę swobodnie korzystać z Google Analytics.

  1. Potencjalni klienci nie widzą Twojej oferty:

Google AdWords: http://adwords.google.com/

Szukasz sposobu na proste i skuteczne doprowadzenie klienta do Twojej oferty? Google AdWords będzie jednym z najszybszych i najbardziej skutecznych sposobów. Wysoka elastyczność, dostosowanie budżetów do Twoich możliwości i mierzalność efektów to 3 podstawowe argumenty za rozpoczęciem działań reklamowych właśnie od Google AdWords. Oczywiście, możesz wszystko zrobić samemu (staraj się unikać prostych błędów [link do jednego z poprzednich artykułów]) albo od razu powierzyć swoją kampanie specjalistom.

  1. Programista nie ma dla Ciebie czasu:

Google Tag Menager: http://tagmanager.google.com/

Chcesz podmienić kod śledzenia Google Analytics? Dom mediowy, z którym współpracujesz, chce przeprowadzić integrację z serwisem RTB? Czekasz tygodniami aż Twój informatyk wklei na stronie prosty skrypt? Dzięki GTM oszczędzisz swój czas, nerwy i pieniądze. Wystarczy, że w źródle strony znajdzie się „kontener” Menadżera Tagów. Nie musisz posiadać dostępów do panelu administracyjnego witryny, ani znać się na programowaniu. Sam interface aplikacji jest na tyle prosty, że bez problemu dodasz skrypt Analytics, Pixel śledzący z Facebooka czy kod konwersji AdWords.

  1. Programista nie ma czasu na testy:

Google Tag Assistant: https://chrome.google.com/webstore/detail/tag-assistant-by-google/kejbdjndbnbjgmefkgdddjlbokphdefk

Jeśli nie jesteś pewien czy przed chwilą wklejony skrypt działa poprawnie, Google Tag Assistant sprawdzi jego działanie „na żywo”. Jest to bardzo sprytna wtyczka do Google Chrome. Działanie skryptów możesz również „nagrywać” by przekazać do dewelopera informację o błędach w ich działaniu. Jedno z prostszych i bardziej skutecznych narzędzi.

  1. Twoja strona ładuje się bardzo długo:

PageSpeed Insights: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Pod tym linkiem sprawdzisz jak Twoja witryna jest oceniona przez Google pod kątem szybkości wczytywania, wygody użytkowników i działania na urządzeniach mobilnych. Co więcej, od razu dostajesz informację co możesz zrobić aby poprawić jej osiągi. Warto wprowadzić te sugestie w życie. Zwłaszcza, że są to jedne z kilku czynników branych pod uwagę przy ustalaniu pozycji w wynikach organicznych Google.

  1. Nie wiesz jak nazywa się ten kolor w języku html:

ColorZilla: http://www.colorzilla.com/

Wtyczka do przeglądarki Chrome i FireFox oraz generator gradientów CSS. Wtyczka pozwala na rozpoznanie kolorów używanych na stronach www. Podawane są składowe RGB oraz kod html zaznaczonych elementów. Jest to bardzo przydatne jeśli nasz grafik potrzebuje wiedzieć jakiego koloru ma użyć w danym miejscu np. na nowych banerach. Generator CSS oszczędzi czas, np. przeznaczony na poprawki przy budowanie nowej strony. Wreszcie będziemy mieć takie kolory, jakich potrzebujemy!

  1. Nie wiesz czy te kolory do siebie pasują:

Adobe Kuler: Color Wheel: https://color.adobe.com/

Z problemem odpowiedniego dobrania kolorów spotkał się każdy. Nie każdy jednak ma naturalny talent do łączenia różnych barw. Powyższa aplikacja przygotowana przez Adobe, pozwoli nam dobrać kolorystykę w zgodzie z kołem kolorów. Mamy do wyboru kilka reguł od prostych barw dopełniających po złożone kombinacje. Pomocne od wyboru kolorów farb do biura aż po projekt nowych banerów.

  1. Potrzebuje przesłać pirnt screen z komentarzem:

Awesome screenshot: https://www.awesomescreenshot.com/

Aplikacja i wtyczka do Google Chrome przydatna do robienia screen shotów. Możesz przygotować zrzut, całej strony, całego widocznego ekranu lub tylko wybranego fragmentu. Dodatkowo szybko oznaczysz ważne informacje i gotowy plik pobierzesz na dysk lub udostępnisz dla współpracowników.

  1. Programista zadaje mi trudne pytania o stronę:

Wappylazer: https://wappalyzer.com/

Wtyczka, która poinformuje Cię o podstawowych parametrach strony – w jakiej została wykonana technologii, na jakim serwerze działa czy wykorzystuje kodowanie PHP, Java lub Flash. Daje element wyjścia do dalszej optymalizacji serwisu, którego historii nie jesteś pewny.

  1. Dlaczego nie widać mnie w Google:

SEO Doctor: http://www.prelovac.com/vladimir/browser-addons/seo-doctor/

Wtyczka pozwoli na audyt Twojej witryny pod kątem pozycjonowania organicznego. Szybki i bezpłatny audyt strony pod kątem przestrzegania dobrych praktyk budowy witryn. Drugi krok po zmierzeniu jej dostępności przez PageSpeed Insights. Każda podstrona jest od razu oceniona procentowo a wyniki audytu możesz eksportować do pliku CSV.

Oczywiście, odpowiedzi na te pytania uzyskasz w setki innych sposobów. Zachęcam do eksperymentów i korzystania z różnych wtyczek i dostępnych narzędzi online. A może Ty znasz jakieś ciekawe rozwiązania, którymi warto się podzielić?

Dodaj komentarz