4 powody, dla których warto użyć nazwy brandu w kampanii AdWords

Wyobraź sobie ciekawą reklamę telewizyjną, przedstawiającą interesujący produkt. Wyobraź sobie billboard przykuwający uwagę z hasłem mocno zapadającym w pamięć. Wyobraź sobie dobrze zaprojektowaną wizytówkę, wyróżniającą się w biznesowej kolekcji. A teraz wyobraź sobie, że na żadnym z tych materiałów nie ma nazwy firmy. Mało przemyślane, prawda? Nazwa firmy jest podstawą wszelkich działań marketingowych. Ma być kojarzona z odpowiednim wizerunkiem, produktem lub usługą. Więc czemu pomijasz ją przy kampaniach AdWords? Poznaj 4 powody, dla których warto uruchomić kampanię kierowaną na brand!

  1. Miej węża w kieszeni!

Kampania na brand jest tania! Wykorzystanie słów kluczowych związanych z marką sprawia, że koszt za kliknięcie jest niewielki w porównaniu z ogólnymi frazami. Pamiętaj, że koszty zależą od wyniku jakości słowa kluczowego, na które składa się:

  1. CTR (stosunek wyświetleń do kliknięć)
  2. Trafność reklamy do wyszukiwania
  3. Jakość strony docelowej

Kampania kierowana na brand z pewnością otrzyma wysoki CTR, bo trudniej o bardziej dopasowany wynik niż strona producenta. Również jakość strony docelowej oraz trafność reklamy będzie oceniona bardzo wysoko, ponieważ wynik odpowiada w 100% zapytaniu użytkownika. Wysoki wynik jakości obniży koszty za kliknięcie, przez co zapłacisz mniej w porównaniu z innymi kampaniami.

Analizując kampanie naszych Klientów, uruchomienie kampanii brandowej obniżyło koszty CPC średnio o 50%.

google AdWords na brand

 

  1. Chwytaj za słowa!

Kampanie Google AdWords na frazy konkurencji są niezgodne z regulaminem AdWords, jednak wciąż pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Nie pozwól zdobywać konkurencji swoich klientów! Co bardziej się opłaca – wydać niewielki budżet na kampanię brandową czy pozwolić aby konkurencja przejęła użytkowników zainteresowanych Twoją marką?

Większość użytkowników klika pierwszy wynik wyszukiwania, wierząc, że jest najlepszy i najbardziej dopasowany do ich oczekiwań. Dodatkowo, jak pokazują badania aż 71% oczekuje, że wiodące marki będą wysoko w wynikach wyszukiwania. Nie ma znaczenia czy będą to płatne reklamy, czy wyniki naturalne.

Nawet jeśli inne firmy nie będą reklamować się na nazwę Twojego brandu, mogą to zrobić przez przypadek. Dzieje się tak najczęściej w przypadku sklepów internetowych, które oferują produkty innych marek. Jeśli nie wykluczy się danej frazy już na początku kampanii, reklama może pojawić się pod zapytaniem brandowym.

  1. Prezentuj się!

Uruchomienie kampanii brandowej poprawia również wizerunek budowany w sieci i po prostu wygląda dobrze! Wynik organiczny, Google Moja Firma i reklama AdWords wygląda imponująco, kiedy ktoś szuka informacji związanych z Twoją marką.

Połączenie tych działań sprawia, że wyniki dotyczące Twojej firmy zajmują cały ekran. Wszystkie inne wyniki znajdują się poniżej linii zagięcia (oznacza to, że użytkownik musi scrollować stronę, aby zobaczyć pozostałe wyniki wyszukiwania). Jest to szczególnie ważne w wynikach mobilnych, gdzie reklama AdWords zajmuje znaczną część ekranu. Spójrzmy na wyniki wyszukiwania większych marek w Polsce:

kampania Google AdWords

kampania Google AdWords

  1. Zyskuj kontrolę

Negatywne opinie na temat firmy pojawiają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania? Treści w wynikach naturalnych nie do końca oddają charakter działalności? Uruchamiając kampanię na brand zyskujesz większą wpływ na to jak wyglądają wyniki wyszukiwania. W Wynikach organicznych można kontrolować tytuł i opis, jednak reklamy AdWords dają dużo większe możliwości.

Kampania AdWords pozwala promować aktualną ofertę, nowości w sklepie lub wyprzedaże już na etapie wyszukiwania. Wykorzystując rozszerzenia reklam możesz ułatwić użytkownikowi kontakt z firmą lub wypromować najważniejsze podstrony. Ponownie spójrzmy na wyniki wyszukiwania brandu. Widzimy, że już z poziomu wyszukiwarki użytkownik może dowiedzieć się o najnowszych kolekcjach lub promocjach czy dokonać rezerwacji.

Jak widać uruchomienie kampanii na brand daje wiele korzyści i stwarza przez firmami szereg możliwości promocyjnych. Dowiedz się więcej na temat kampanii AdWords i napisz do naszych specjalistów.

Zobacz naszą infografikę:PREFER TO SHOP IN THE_

Dodaj komentarz