3 trendy, które nakręcają dzisiejszy świat E-commerce

Personalizacja produktów i usług, oryginalna treść i strategia oraz przykładanie większej uwagi do optymalizacji strony internetowej pod urządzenia mobilne – to moim zdaniem trzy trendy, którymi napędzana jest dzisiejsza sprzedaż internetowa.

1. Optymalizacja dla urządzeń mobilnych

Zapewne wszyscy słyszeliśmy o zakupowym szaleństwie w USA panującym w tak zwany „Czarny Piątek”. Często jest to najbardziej dochodowy dzień w roku dla znaczącej ilości sklepów, a suma pieniędzy wydanych tego dnia w ostatnich trzech latach przekraczała 50 miliardów dolarów. W roku 2013 aż 40 % zakupów w Czarny Piątek zostało dokonanych przez smartfon lub tablet. 

Trochę więcej liczb?

  • 96% osób korzystających ze smartfonów szukało informacji o produktach/usługach na swoim telefonie.
  • W tym roku około 1.7 miliarda osób będzie można określić jako użytkowników smartfonów. Ujmując to inaczej, co czwarta osoba na świecie będzie miała możliwość przeglądania internetu za pomocą telefonu.
  • Szacuje się, że łączna wartość rynku reklamy mobilnej w roku 2017 wyniesie prawie 42 miliardy dolarów.

Strony internetowe nie mogą już być „przyjazne” dla urządzeń mobilnych. Muszą być dla nich zoptymalizowane. Już dzisiaj coraz więcej firm decyduje się na budowanie strony w technologii Responsive Web Design, a w przyszłości możemy się spodziewać, że stanie się to normą wymaganą przez klientów.

2. Content Marketing

Sklepy, które wyglądają jak kopie swoich konkurentów i stosują podobne praktyki marketingowe są dla potencjalnych klientów nudne i oklepane. Ludzie zaczynają w pewien sposób wymagać oryginalnej, ciekawej treści na stronie, którą zainteresują się na tyle, żeby docelowo dokonać zakupu.

Content to oczywiście nie tylko tekst na naszej stronie internetowej. To także ciekawe profile w sieciach społecznościowych, blogi, materiały edukacyjne przygotowywane przez firmę, aplikacje i wszystkie inne rzeczy, które potrafią skupić uwagę użytkowników na dłużej niż kilka sekund.

W jednej z ankiet przeprowadzonej na około tysiącu respondentów, aż 61% osób powiedziało, że lepiej odbierają firmy, które przedstawiają im swój własny content i są bardziej skłonne do dokanania zakupu w ich sklepach. Badanie odbyło się w roku 2011 i spokojnie można wnioskować, że liczba ludzi doceniających oryginalność prawdopodobnie wzrosła.

3. Personalizacja

Coraz więcej firm zaczyna dostrzegać, że indywidualne podejście do klienta opłaca się dużo bardziej niż traktowania wszystkich jednakowo. Powód jest prosty. Ludzie lubią czuć się chociaż trochę wyjątkowo i dobrze odbierają zachowania firmy, która stara się dostrzec ich indywidualność.

Jako przykład, można podać chociażby nie tak dawną globalną akcję Coca-Coli z imionami na etykietach swoich produktów. Efekty? Ruch na stronie firmy na Facebooku wzrósł prawie dziewięciokrotnie. Ponad 18 milionów potencjalnych odbiorców kampanii w mediach. A jako wisienka na torcie – 380 tysięcy indywidualnie wyprodukowanych puszek napoju, na których nadruk tworzyli bezpośrednio klienci za pomocą specjalnie przygotowanej funkcjonalności na stronie internetowej.

Spersonalizowany temat w Newsletterze zwięszka szansę jego otworzenia o około 22%, a spersonalizowana treść podnosi ilość kliknięć oraz konwersję kolejno o 14% i 10%. Natomiast aż 74% osób stwierdziło, że denerwują je strony internetowe, na których reklamy, promocje i oferty nie mają nic wspólnego z ich zainteresowaniami. Łatwo wyciągnąć wniosek, czy personalizacja jest opłacalną strategią.

http://tech.co/5-trends-driving-e-commerce-2014-2014-02

http://www.brandwatch.com/2014/03/10-powerful-ecommerce-marketing-trends-that-will-dominate-2014/

http://techcrunch.com/2014/01/21/mobile-ad-market-forecast-to-2017/

http://www.outerboxdesign.com/web-design-articles/mobile-ecommerce-statistics

http://www.emarketer.com/Article/Smartphone-Users-Worldwide-Will-Total-175-Billion-2014/1010536

http://www.inboundwriter.com/content-marketing/25-content-marketing-statistics-that-will-blow-your-mind/

http://www.huffingtonpost.com/annie-jie-xu/7-ecommerce-trends-small-_1_b_4557164.html

http://www.marketingmag.com.au/case-studies/share-a-coke-campaign-post-analysis-15944/#.U2OrZfmSyRU

http://blog.hubspot.com/marketing/data-personalize-marketing-li

www.freepik.com

One thought on “3 trendy, które nakręcają dzisiejszy świat E-commerce

  1. WiesławG.

    Personalizacja – jak najbardziej. Tylko nie wiedzieć czemu znakomita większość sprzedawców, mających na celu , po prostu nie zapyta wcześniej tego klienta …czego on oczekuje. A narzędzia (cyfrowe i mobilne) są już dawno do tego. Toż to i taniej wyjdzie i będzie bardziej skuteczne. I może się opłacać obu stronom.

Dodaj komentarz